Sprawozdanie Grupy OEX na temat informacji niefinansowych za 2022 rok



Sprawozdanie Grupy OEX na temat informacji niefinansowych za 2022 rok
Spis treści
Spis treści .............................................................................................................................................................. 2
STRUKTURA RAPORTU 4
GRUPA OEX: USŁUGI I TECHNOLOGIE DLA FIRM W OBSZARZE SPRZEDAŻY. 4
NAGRODY I WYRÓŻNIENIA W 2022 ROKU 7
SKALA DZIAŁALNOŚCI 8
KLUCZOWE WSKAŹNIKI EFEKTYWNOŚCI 8
ANALIZA ISTOTNOŚCI 9
ANALIZA RYZYKA W ODNIESIENIU DO OBSZARÓW NIEFINANSOWYCH 9
WPŁYW OTOCZENIA ZEWNĘTRZNEGO 10
ISTOTNE ZAGADNIENIA NIEFINANSOWE 10
NASI INTERESARIUSZE 11
KIERUNKI ROZWOJU I STRATEGIA 12
MISJA I WARTOŚCI 12
STRUKTURA GRUPY KAPITAŁOWEJ 12
SKŁAD ZARZĄDU 13
RADA NADZORCZA 14
KOMITET AUDYTU 14
SENIOR MANAGEMENT 15
AKCJONARIAT WG LICZBY GŁOSÓW 16
ENVIROMENT 17
JAK DBAMY O ŚRODOWISKO W GRUPIE OEX 18
TAKSONOMIA 22
SOCIAL 39
OBSZAR PRACOWNICZY 40
LICZBA PRACOWNIKÓW 41
PRACOWNICY ZATRUDNIENI NA ETATACH 42
PRACOWNICY NOWOZATRUDNIENI 43
PRACOWNICY, Z KTÓRYMI ZOSTY ROZWIĄZANE UMOWY O PRACĘ 44
PRACOWNICY, KTÓRZY ROZWIĄZALI UMOWĘ NA WŁASNĄ PROŚBĘ 45
PRACOWNICY ZATRUDNIENI NA UMOWACH CYWILNO-PRAWNYCH 46
BEZPIECZEŃSTWO – LICZBA WYPADKÓW 46
WYBRANE PROGRAMY W OBSZARZE REKRUTACJI I UTRZYMANIA PRACOWNIKÓW 46
BENEFITY 48
WSPIERANIE ROZWOJU I KOMPETENCJI PRACOWNIKÓW 48
PROGRAM STAŻOWY OEX KARIERA 48
DIALOG Z PRACOWNIKAMI I KOMUNIKACJA WEWNĘTRZNA 49
ANGAŻUJEMY SIĘ SPOŁECZNIE 49
AKCJE CHARYTATYWNE 50
KODEKS ETYKI GRUPY OEX 53
PRZECIWDZIAŁANIE DYSKRYMINACJI 53
PRZESTRZEGANIE PRAW CZŁOWIEKA 54
CERTYFIKOWANE SYSTEMY ZARZĄDZANIA 55
ZGŁASZANIE NARUSZEŃ W OBSZARZE ETYKI W GRUPIE OEX 55
Sprawozdanie Grupy OEX na temat informacji niefinansowych za 2022 rok
ŁAD KORPORACYJNY I SYSTEMY KONTROLI 55
ETYKA W BIZNESIE 56
JAK WYBIERAMY DOSTAWCÓW 56
ODPOWIEDZIALNOŚĆ W ŁAŃCUCHU DOSTAW 58
KOMUNIKACJA MARKETINGOWA 58
RELACJE INWESTORSKIE 58
SPIS WSKAŹNIKÓW 59
4
Sprawozdanie Grupy OEX na temat informacji niefinansowych za 2022 rok

Grupa OEX publikuje raporty z danych niefinansowych od 2017 roku.
   na podstawie Standardu Informacji Niefinansowych opracowanym przez Stowarzyszenie

Raportowanie ESG
W raporcie za 2021 rok dokonano zmian:
- Enviromental, Social
and Governance) 

. 
wielu  w tym eCommerce, FMCG i 
ponad 1 400 .
  operacyjnych 
 Skonsolidowanego sprawozdania finansowego za 2022 rok.
www.oex.pl

 .
5
Sprawozdanie Grupy OEX na temat informacji niefinansowych za 2022 rok
Grupa OEX
Partner dla firm w drodze do Total Commerce




eCommerce i marki FMCG

Customer Experience, merchandising, logistyka i
e-fulfillment.

W 2022
DYWIDENDY I SKUP
od 2020
57

689

ZATRUDNIONYCH
NA ETATACH
1,4
TYS.
   
    
 







6
Sprawozdanie Grupy OEX na temat informacji niefinansowych za 2022 rok
elementem realizacji misji i strategii w Grupie OEX jest kreowanie i wspieranie innowacji. W 2022 roku w Grupie
              
innowacyjne projekty technologi

















  
   
   



 
  



7
Sprawozdanie Grupy OEX na temat informacji niefinansowych za 2022 rok




22 agencji marketing services oraz 21 agencji digital. Opracowanie redagowane jest przez 
.
Great Place to Work.  kultury organizacyjnej firmy 
 Great Place to Work jest 

ponad 150 krajach.

Brylanty Polskiej Gospodarki 2022. Konkurs Brylanty Polskiej Gospodarki organizowany jest od 2008 r. przez Instytut
Europejskiego Biznesu. T w badanym okresie

Gazele Biznesu 2022. rednich
 
Ranking bazuje na najbardziej obiektywnych kryteriach wynikach finansowych. 
 -, a do tego
w , 
kondycji.
Gepardy Biznesu 2022. Konkurs Gepardy Biznesu organizowany jest od 2006 r. przez Instytut Europejskiego Biznesu.
                 
przyznaje jej  
Diamenty Forbesa 2022.        
  

  


Nagroda Lidera Logistyki.          
     lub       
m 
            
Logistyki, Transportu i Produkcji, przez Wydawnictwo Eurologistics i Data Group Consulting.

 Central Europe to
              
                

roku.

Gazela Biznesu (Puls Biznesu). 
i               
   wynikach finansowych. 
-
, a do tego w ,

  bes.        

8
Sprawozdanie Grupy OEX na temat informacji niefinansowych za 2022 rok



Nagroda Gospodarcza Prezydenta Miasta Lublin. Konkurs ten jest j
naukowo-           
 w kraju i za  w 5
kategoriach: Innowacyjność, Obecność Na Rynku Globalnym, Duże Firmy Lokomotywy Gospodarcze Miasta, Młode Firmy,
Przemysły Kreatywne. Innowacyjność.
Turbiny Polskiej Gospodarki -       Turbiny Polskiej Gospodarki to

 
            
wymagania 

OEX W LICZBACH
25 lat
689 mln zł
60,8 mln zł
1,4 tys.


EBITDA

dla biznesu
zatrudnionych na etatach*
348
82 tys.
35 tys.
10 mln

 

konsumentami
ii
z centr
odwiedzanych w ramach 

Contact Center
ej**
logistycznych
merchandisingowo handlowych
2 roku
2 roku


33,8 , 
2wzrost 27,8 proc). Grupa
obserwu


9
Sprawozdanie Grupy OEX na temat informacji niefinansowych za 2022 rok
2 1440 
wzrost o 8,5 proc.

poziomach.

Na potrzeby raportowania n



oraz istotne zagadnienia niefinansowe oraz zidentyfikowano istotne ryzyka niefinansowe
danych niefinansowych w kolejnych latach.



 

              
przedstawione 
prezentowane 



                 
przedstawiona w punkcie 11 Skonsolidowanego sprawozdania  za rok 2022.
  
rekrutacji


 sytuacji
na rynku pracy odnotowujemy
wzrost zapotrzebowania na

  




wzrostem znaczenia etyki w
biznesie


Rozwijanie obszaru

ESG

wzrostem znaczenia ekologii



*   , dyskryminacji   

ci , .
RYZYKO
STOPIEŃ
RYZYKA
STOPIEŃ
SZANSY
DZIAŁANIA
10
Sprawozdanie Grupy OEX na temat informacji niefinansowych za 2022 rok

    
talenty, 
OBSZAR
PRACOWNICZY

     

    
z    
ludzkimi.
   

   

ETYKA
W BIZNESIE

na rynku instytucjonalnym i notowanego na
    najlepszymi
praktykami w biznesie. Dbamy o
    
   

  
w 

NATURALNE

 
  
  
    


JAK OTOCZENIE

NAS?
JAK 
NA OTOCZENIE?
WYSOKI
UMIARKOWANY
NISKI
Poziom zatrudnienia
Relac



Komunikacja marketingowa




Praca dzieci i praca przymusowa



Obszary zidentyfikowane
jako istotne i przedstawione
w raporcie
Inne obszary przedstawione
w raporcie
11
Sprawozdanie Grupy OEX na temat informacji niefinansowych za 2022 rok

             
.
INTERESARIUSZE
INWESTORZY
Akcjonariusze
Inwestorzy
indywidualni
Inwestorzy
instytucjonalni
GPW
Instytucje rynku

PRACOWNICY
Pracownicy etatowi
Pracownicy

podstawie um
cywilnoprawnych
Potencjalni pracownicy

ci lokalne
Media
KLIENCI
Wielcy gracze rynkowi


PARTNERZY
BIZNESOWI
Kluczowi dostawcy
Kluczowi partnerzy w
projektach

Stowarzyszenia

JAK PROWADZIMY DIALOG?
Proces dialogu

regulacyjnych i
raportowania
Otwarta polityka
informacyjna
Regularne spotkania
wynikowe

Stowarzyszeniem

Indywidualnych
Badania satysfakcji

Komunikacja
ia
i wywiady
System ocen
pracowniczych i dialog

zbiorowych
System sygnalizowania

Aktywna komunikacja,
organizowanie

prasowe, nowoczesne
biuro prasowe

kontaktu ze

lokalnymi



Badania satysfakcji
Spotkania biznesowe,
raportowanie,
konferencje, prelekcje
Audyty
Audyty, spotkania
biznesowe
Warsztaty biznesowe
Konferencje i prelekcje

Raportowanie zgodne z
prawem



Rzetelne informowanie


Skuteczne

mobbingowi i
dyskryminacji
Wynagrodzenia,

 szkolenia i

Odpowiedzialny
pracodawca

i odpowiedzialny
pracodawca, prawa

Pomoc charytatywna,

lokalnych i inicjatyw

ter


innowacja

i odpowiedzialny
pracodawca
Uczciwe wykonywanie
umowy, uczciwe zasady

Etyka w biznesie,
etyczna komunikacja

i odpowiedzialny
pracodawca
12
Sprawozdanie Grupy OEX na temat informacji niefinansowych za 2022 rok



- ce
- 
- 
- wzrost znaczenia outsourcingu  

          


NASZA MISJA





- OEX S.A.



Siedziba
% posiadanych


% posiadanych


Tell Sp. z o.o.
ul. Promienista 94, 60-142 
100
Europhone Sp. z o.o.
ul. Promienista 94, 60-142 
100
PTI Sp. z o.o.
ul. Promienista 94, 60-142 
100
OEX Cursor S.A.
-235 Warszawa
100
13
Sprawozdanie Grupy OEX na temat informacji niefinansowych za 2022 rok
MerService Sp. z o.o.
ul. Klimczaka 1, 02-797 Warszawa
100
Pro People Sp. z o.o.
-235 Warszawa
100
Fulfilio Sp. z o.o. (d. OEX E-Business Sp. z o.o.)
ul. Klimczaka 1, 02-797 Warszawa
97
Voice Contact Center Sp. z o.o.
-235 Warszawa
100
OEX24 Sp. z o.o.
ul. Klimczaka 1, 02-797 Warszawa
100
iPOS S.A.
ul. Klimczaka 1, 02-797 Warszawa
92,31
Open Loyalty Sp. z o.o.
ul. Dmowskiego 17, 50-
51,03

Struktura 2 a opisana w Skonsolidowanym sprawozdaniu finansowym za rok 2022 w punkcie
3.

ia




lub Sta
   
-letniej kadencji. Pracami


 
Prezes z
JERZY MOTZ
ROBERT KRASOWSKI



Czonek zarzdu
Czonek zarzdu
Czonek zarzdu
Czonek zarzdu
Dyrektor finansowy
Strategia
Marketing i PR;
Transakcje
kapitaowe
Finanse;
Relacje inwestorskie
Transakcje


technologicznych
Transakcje
kapitaowe;
Dzia prawny
Compliance
Segment Zarzdzania
sieciami punktw
sprzeday detalicznej
Segment Wsparcia
HR

14
Sprawozdanie Grupy OEX na temat informacji niefinansowych za 2022 rok
 


N2 2 

Piotr Beaupre - 
Marcin Malka - Sekretarz Rady;
Tomasz Mazurczak - 
Piotr Cholewa - 
Tomasz Witczak - 


Rada Nad     S     S    


ub

 
w ustawie.
 one m.in.:
- 
-z, jako
,
- uchwalenie Regulaminu Rady,
  






             
 z


oraz nadzorze publiczny
        

Tomasz Mazurczak ,
 onek Komitetu Audytu,
Tomasz Witczak .

rewidentach.
15
Sprawozdanie Grupy OEX na temat informacji niefinansowych za 2022 rok


.
Management na 5 kwietnia 2023 roku.
Arkadiusz Filipowski

Fulfilio Sp. z o.o.
Iwona Belhouari
C

Grzegorz Wroniszewski
C
Fulfilio Sp. z o.o
Ewa Czarnecka
P
Voice Contact Center Sp. z o.o.
Ewa Depta
C
Voice Contact Center Sp. z o.o.

P
OEX Cursor S.A.

P
MerService Sp. z o.o.
Marta Towpik

Cursor S.A., CFO
Edyta Czaplicka
C

C

P
Europhone Sp. z o.o.
Jacek Kucharzewski
Wiceprezes 
IPOS S.A.
Adam Tomaszewski
Wice
S.A.
Maciej Paluszkiewicz
P
PTI Sp. z o.o.
Artur Kucner
C
Tell Sp. z o.o., Dyrektor

16
Sprawozdanie Grupy OEX na temat informacji niefinansowych za 2022 rok

Akcjonariusz
akcji



kapitale




2 563 285
3 784 989
33,87%
42,29%
- 
1 689 872
2 911 576
22,33%
32,53%
- Neo 
873 413
873 413
11,54%
9,76%

2 287 219
2 446 827
30,22%
27,34%
- 
1 161 965
1 321 573
15,35%
14,77%
- 
1 125 254
1 125 254
14,87%
12,57%

801 096
801 096
10,58%
8,95%

727 125
727 125
9,61%
8,12%
Pozostali
1 190 207
1 190 207
15,72%
13,30%

22 roku
17
Sprawozdanie Grupy OEX na temat informacji niefinansowych za 2022 rok

ENVIRONMENT/ŚRODOWISKO
18
Sprawozdanie Grupy OEX na temat informacji niefinansowych za 2022 rok




        





W 2022         
         h,
         


             

2 

         2      
kontrahenta





-Mobile (118 na koniec 2021) i

ach i galeriach handlowych. Ze


GRUPY OEX
  
iwa, papieru i wody.






19
Sprawozdanie Grupy OEX na temat informacji niefinansowych za 2022 rok
cy i najmu lokalu


 takie jak systemy paperless,
czy stosowanie toreb papierowych zamiast plastikowych.

              
ej



W latach poprzednich w punktach s

 





             
regularnie zaplanowane prace konserwacyjne-a flota



                

DALI2).

on
(120 ton w 2021). Odpady z tektury i papieru oraz tworzyw sztucznych przekazy


10% 
20
Sprawozdanie Grupy OEX na temat informacji niefinansowych za 2022 rok

nym zakresie z tektury przeznaczonej do recyklingu.
             

niskie.
CELE W ZAKRESIE 


Europejskiej. Standardy t obecnie jest to norma EURO6



W 2022 w OEX Cursor 



W 2022 w Fulfilio 
CO2).



eksperta. W 2022 poruszano m.in. 
o Zasad ekonomicznej jazdy
E
- 
- kukurydzy
- ekopapier.
  ingu 

21
Sprawozdanie Grupy OEX na temat informacji niefinansowych za 2022 rok
o 
o 
o 
o 
o Zmian w przepisach Kodeksu Ruchu Drogowego
o em kierownicy
o Zasad ekologicznej jazdy

o 
o 

o 

ponadnormatyw

 

ich wideokonferencjami i e-learningami.
PLANOWANE INICJATYWY NA 2023 ROK

              

22
Sprawozdanie Grupy OEX na temat informacji niefinansowych za 2022 rok


           

             

Ocen

Minimalne gwarancje


Final Report on Minimum Safeguards autorstwa Platform On Sustainable Finance     
             


Korupcja
Podatki
Uczciwa konkurencja


KPI Obrót
23
Sprawozdanie Grupy OEX na temat informacji niefinansowych za 2022 rok



202
2

Kod



Adaptacja do zmian
klimatu

wykorzystywanie i ochrona



Zapobieganie
zanieczyszczeniom i ich
kontrola
Ochrona i odbudowa



Adaptacja do zmi
an klimatu

wykorzystywanie i ochrona



Zapobieganie
zanieczyszczeniom i ich
kontrola
Ochrona i odbudowa


Minimalne gwarancje

i zgodnej

przychodach


przychodach




OMII


(A.1)
0
0
0
0
0
0
0
i


6.6.
52 084,0
7,6


8.2.
9 851,7


61 935,0
9,0
SUMA (A.1 + A.2)
61 935,0
9,0
0


627 073
91,0
SUMA (A + B)
689 009
100

Wiersz

1

instalacji wytwarzania energii 


NIE
24
Sprawozdanie Grupy OEX na temat informacji niefinansowych za 2022 rok
2


          
       

NIE
3
      
  stemu

  

NIE

1
        


NIE
2
        
        

NIE
3
        
       

NIE

Wiersz



CCM + CCA

klimatu (CCM)
Adaptacja do
zmian klimatu (CCA)
Kwota
%
Kwota
%
Kwota
%
1

         

0
0
0
0
0
0
2

         

0
0
0
0
0
0
3

         

0
0
0
0
0
0
4

         

0
0
0
0
0
0
5

         

0
0
0
0
0
0
25
Sprawozdanie Grupy OEX na temat informacji niefinansowych za 2022 rok
6

         

0
0
0
0
0
0
7

1     

0
0
0
0
0
0
8

0
0
0
0
0
0

Wiersz



CCM + CCA

klimatu (CCM)
Adaptacja do
zmian klimatu (CCA)
Kwota
%
Kwota
%
Kwota
%
1


0
0
0
0
0
0
2


0
0
0
0
0
0
3


0
0
0
0
0
0
4


0
0
0
0
0
0
5


0
0
0
0
0
0
6


0
0
0
0
0
0
7

1
0
0
0
0
0
0
8


0
0
0
0
0
0

Wiersz



CCM + CCA

klimatu (CCM)
Adaptacja do
zmian klimatu (CCA)
Kwota
%
Kwota
%
Kwota
%
26
Sprawozdanie Grupy OEX na temat informacji niefinansowych za 2022 rok
1



0
0
0
0
0
0
2


zastosowanie 
0
0
0
0
0
0
3



0
0
0
0
0
0
4


zastosowanie 
0
0
0
0
0
0
5



0
0
0
0
0
0
6


zastosowanie 
0
0
0
0
0
0
7
            
         kluczowego

61 935,8
9,0
8
            

61 935,8
9,0

Wiersz

Kwota

1



0
0
2

ia delegowanego (UE)

0
0
3



0
0
4

ia delegowanego (UE)

0
0
5



0
0
27
Sprawozdanie Grupy OEX na temat informacji niefinansowych za 2022 rok
6



0
0
7

w wierszach 1
627 073
90,1
8


627 073
90,1
Zasady rachunkowości
go za rok 2022 i wynosi 689 009 
2 w punkcie 2.
Informacje na temat oceny zgodności z rozporządzeniem (UE) 2020/852
 
                    



.

Wkład w realizację wielu celów
 
Dezagregacja kluczowych wskaźników wyników
Nie dotyczy.
Informacje kontekstowe

KPI Capex



2022
28
Sprawozdanie Grupy OEX na temat informacji niefinansowych za 2022 rok

Kod



inwestycyjnych

Adaptacja do zmian klimatu


morskich


Zapobieganie
zanieczyszczeniom i ich kontrola
Ochrona i odbudowa



tu
Adaptacja do zmian klimatu


morskich


Zapobieganie
zanieczyszczeniom i ich kontrola
Ochrona i odbudowa


Minimalne gwarancje


inwestycyjnych


inwestycyjnych




A. 

      

0
0
0
0
0
0
0
0
        


6.5.
1 656,5
10,1


8.2.
1 550,1
9,5

       

3 206,7
19,6
SUMA (A.1 + A.2)
3 206,7
19,6
0


13 194,3
80,4
SUMA (A + B)
16 401,0
100

Wiersz

1
       
instalacji wytwarzania energii      
      

NIE
29
Sprawozdanie Grupy OEX na temat informacji niefinansowych za 2022 rok
2
rowych w

          
       

NIE
3
      
  

  

NIE

1
        


NIE
2
        
        

NIE
3
        
       

NIE

Wiersz



CCM + CCA

klimatu (CCM)
Adaptacja do
zmian klimatu (CCA)
Kwota
%
Kwota
%
Kwota
%
1

         

0
0
0
0
0
0
2

         

0
0
0
0
0
0
3

         

0
0
0
0
0
0
4

         

0
0
0
0
0
0
5

         

0
0
0
0
0
0
30
Sprawozdanie Grupy OEX na temat informacji niefinansowych za 2022 rok
6

         

0
0
0
0
0
0
7

1     

0
0
0
0
0
0
8

0
0
0
0
0
0

Wiersz



CCM + CCA

klimatu (CCM)
Adaptacja do
zmian klimatu (CCA)
Kwota
%
Kwota
%
Kwota
%
1


0
0
0
0
0
0
2


0
0
0
0
0
0
3


0
0
0
0
0
0
4


0
0
0
0
0
0
5


0
0
0
0
0
0
6


0
0
0
0
0
0
7

1     

0
0
0
0
0
0
8


0
0
0
0
0
0

Wiersz



CCM + CCA

klimatu (CCM)
Adaptacja do
zmian klimatu (CCA)
Kwota
%
Kwota
%
Kwota
%
31
Sprawozdanie Grupy OEX na temat informacji niefinansowych za 2022 rok
1



0
0
0
0
0
0
2



0
0
0
0
0
0
3


zastosowanie 
0
0
0
0
0
0
4



0
0
0
0
0
0
5



0
0
0
0
0
0
6


zastosowanie 
0
0
0
0
0
0
7
             
          kluczowego

3 206,7
19,6
8
            

3 206,7
19,6

Wiersz

Kwota

1



0
0
2



0
0
3

ia delegowanego (UE)

0
0
4



0
0
5



0
0
32
Sprawozdanie Grupy OEX na temat informacji niefinansowych za 2022 rok
6

ia delegowanego (UE)

0
0
7

w wierszach 1
13 194,3
80,4
8


13 194,3
80,4
Zasady rachunkowości
                    
 16 401,00 
 finansowym za rok 2022 w punkcie 2.
Informacje na temat oceny zgodności z rozporządzeniem (UE) 2020/852
postanowieniami 

a. ,
b.  
do syste ,
c.              wej d    
 
 zgodnie z art. 10 ust. 3, art. 11 ust. 3, art. 12 ust. 2, art. 13 ust. 2, art. 14 ust. 2 lub art.
 
                  
o warunek z lit. 
,
8.2. .
Wkład w realizację wielu celów

Dezagregacja kluczowych wskaźników wyników
Nie dotyczy.
Informacje kontekstowe

33
Sprawozdanie Grupy OEX na temat informacji niefinansowych za 2022 rok
KPI Opex


2022

Kod



operacyjnych

Adaptacja do zmian klimatu




Zapobieganie zanieczyszczeniom i ich
kontrola



Adaptacja do zmian klima
tu




Zapobieganie zanieczyszczeniom i ich
kontrola


Minimalne gwarancje

j z

operacyjnych


operacyjnych







0
0
0
0
0
0
0
0


0



0
SUMA (A.1 + A.2)
0
0


5 698,6
100
SUMA (A + B)
5 698,6
100
34
Sprawozdanie Grupy OEX na temat informacji niefinansowych za 2022 rok

Wiersz

1
      rozmieszczenie innowacyjnych instalacji

   

NIE
2
          

            


NIE
3
       
   
             

NIE
Dzi
1
          

NIE
2
         


NIE
3
Pr         
         

T NIE

Wiersz



CCM + CCA

klimatu (CCM)
Adaptacja do
zmian klimatu (CCA)
Kwota
%
Kwota
%
Kwota
%
1

         

0
0
0
0
0
0
2

         

0
0
0
0
0
0
3

         

0
0
0
0
0
0
4

         

0
0
0
0
0
0
5

         

0
0
0
0
0
0
35
Sprawozdanie Grupy OEX na temat informacji niefinansowych za 2022 rok
6

         

0
0
0
0
0
0
7

1 
0
0
0
0
0
0
8

0
0
0
0
0
0

Wiersz



CCM + CCA

klimatu (CCM)
Adaptacja do
zmian klimatu (CCA)
Kwota
%
Kwota
%
Kwota
%
1


0
0
0
0
0
0
2


0
0
0
0
0
0
3


0
0
0
0
0
0
4


0
0
0
0
0
0
5


0
0
0
0
0
0
6


0
0
0
0
0
0
7

1     

0
0
0
0
0
0
8


0
0
0
0
0
0

Wiersz



CCM + CCA

klimatu (CCM)
Adaptacja do
zmian klimatu (CCA)
Kwota
%
Kwota
%
Kwota
%
36
Sprawozdanie Grupy OEX na temat informacji niefinansowych za 2022 rok
1



0
0
0
0
0
0
2


zastosowanie 
0
0
0
0
0
0
3



0
0
0
0
0
0
4


zastosowanie 
0
0
0
0
0
0
5



0
0
0
0
0
0
6


zastosowanie 
0
0
0
0
0
0
7
             
          
wska
0
0
0
0
0
0
8
            

0
0
0
0
0
0

Wiersz

Kwota

1



0
0
2



0
0
3



0
0
4

ia delegowanego (UE)

0
0
37
Sprawozdanie Grupy OEX na temat informacji niefinansowych za 2022 rok
5



0
0
6



0
0
7

w wierszach 1
5 698,6
100
8


5 698,6
100
Zasady rachunkowości
  

d-



cingu
.

Informacje na temat oceny zgodności z rozporządzeniem (UE) 2020/852
postanowieniami 

a. ,
b.  , dostosowanie
 
c. 
  sprawie klimatu,
 zgodnie z art. 10 ust. 3, art. 11 ust. 3, art. 12 ust. 2, art. 13 ust. 2, art. 14 ust. 2 lub
 2020/852, 
systematyki 

Strona | 38
Sprawozdanie Grupy OEX na temat informacji niefinansowych za 2022 rok
WWW.OEX.PL
Wkład w realizację wielu celów
            

Dezagregacja kluczowych wskaźników wyników
Nie dotyczy.
Informacje kontekstowe
.
Strona | 39
Sprawozdanie Grupy OEX na temat informacji niefinansowych za 2022 rok
WWW.OEX.PL

Social/Obszar społeczny i pracowniczy
Strona | 40
Sprawozdanie Grupy OEX na temat informacji niefinansowych za 2022 rok
WWW.OEX.PL

. 
.




          

 



        monitoruj       
planowanymi ich zmianami oraz wspiera
kodeksu pracy,
 
 ,
z zakresu z
rynkiem pracy, 



            
W 2019 roku
worzona polityka rekrutacji Grupy OEX.   

     

     

       
        
przyjazny i zr,     
,
      
     

            

Strona | 41
Sprawozdanie Grupy OEX na temat informacji niefinansowych za 2022 rok
WWW.OEX.PL



      


      

        


innowacji,


         









 ,


Warszawie, w okolicach Warszawy (centra logistyczne w ubnej i Nadarzynie),
Poznaniu,  
Pracownicy w segmencie Zarzw 348 salonach 


1440 
2022 roku

- 
      
nesu Grupy.
-      
     

     


-       
    

-     

Strona | 42
Sprawozdanie Grupy OEX na temat informacji niefinansowych za 2022 rok
WWW.OEX.PL

2 1440 oswzrost o 8,5 proc. w
21.
KOBIETY

31.12.2022
31.12.2021

31.12.2022
31.12.2021
31.12.2022
31.12.2021

1440
1327
wiek 18-29
46
60
27
34

57,4%
58,4%
wiek 30-39
15
26
10
18
wiek 40-49
10
5
2
7

42,6%
41,6%
wiek 50-59
1
1
0
3

0
0
0
0
zatrudnionych na umowach na czas

etatach
51,0%
53,9%
SUMA
72
92
39
62
-29 zatrudnionych na

38,0%
38,8%
KOBIETY


31.12.2022
31.12.2021
31.12.2022
31.12.2021
-39 zatrudnionych na

40,1%
40,8%
wiek 18-29
165
151
140
98
wiek 30-39
113
71
84
57


4,4%
4,4%
wiek 40-49
37
26
38
39
wiek 50-59
3
10
14
6

0
0
1
0
SUMA
318
258
277
200
KOBIETY

Czas

31.12.2022
31.12.2021
31.12.2022
31.12.2021
wiek 18-29
106
103
63
69
wiek 30-39
228
234
127
135
wiek 40-49
88
73
78
63
wiek 50-59
13
14
25
19

1
1
5
4
SUMA
436
425
298
290
OEX 
 

umowy.
         
, 
W 2022 na etacie 34
osoby ne (w 2021 roku 32 osoby)2,4 proc. wszystkich
zatrudnionych.  475,9 
Strona | 43
Sprawozdanie Grupy OEX na temat informacji niefinansowych za 2022 rok
WWW.OEX.PL

W Grupie OEX w 2022  754 627 os21, co stanowi wzrost o 20 proc.
KOBIETY

31.12.2022
31.12.2021
Okres

31.12.2022
31.12.2021
31.12.2022
31.12.2021

754
627
wiek 18-29
134
90
114
56

52,3%
57,6%
wiek 30-39
68
36
45
21
wiek 40-49
20
13
11
9

47,7%
42,4%
wiek 50-59
3
1
1
5

0
0
0
0


zatrudnionych na etatach
7,0%
6,4%
SUMA
225
140
171
91
-29


58,5%
59,2%
KOBIETY

Czas

31.12.2022
31.12.2021
31.12.2022
31.12.2021
-50


39,8%
38,1%
wiek 18-29
73
132
100
78
wiek 30-39
43
39
46
50



1,7%
2,7%
wiek 40-49
17
13
19
33
wiek 50-59
1
8
5
2

0
1
1
0
SUMA
134
193
171
163
KOBIETY

Czas

31.12.2022
31.12.2021
31.12.2022
31.12.2021
wiek 18-29
16
11
4
4
wiek 30-39
14
12
10
4
wiek 40-49
4
5
3
4
wiek 50-59
1
0
1
0

0
0
0
0
SUMA
35
28
18
12
-29 (58,5 22 roku).
Strona | 44
Sprawozdanie Grupy OEX na temat informacji niefinansowych za 2022 rok
WWW.OEX.PL

W 2022 6 179 zwolnionych w roku 2021.
KOBIETY

31.12.2022
31.12.2021
Okres

31.12.2022
31.12.2021
31.12.2022
31.12.2021

zostali zwolnieni
176
179
wiek 18-29
11
8
14
9
wiek 30-39
10
6
8
5


zatrudnionych na etatach
52,3%
62,0%
wiek 40-49
3
1
4
2
wiek 50-59
1
0
2
1


zwolnieni, zatrudnionych na etatach
47,7%
38,0%

0
0
0
0
SUMA
25
15
28
17

zwolnieni, zatrudnionych na



zatrudnionych na etatach
16,5%
27,4%
KOBIETY


zwolnieni z grupy wiekowej 18-29


zostali zwolnieni, zatrudnionych na
etatach
44,3%
50,3%
Czas

31.12.2022
31.12.2021
31.12.2022
31.12.2021
wiek 18-29
23
39
25
22

zwolnieni z grupy wiekowej 30-49


zostali zwolnieni, zatrudnionych na
etatach
50,0%
46,9%
wiek 30-39
22
14
13
11
wiek 40-49
4
8
4
3

zwolnieni z grupy wiekowej 50+


zostali zwolnieni, zatrudnionych na
etatach
5,7%
2,8%
wiek 50-59
2
1
1
0

0
0
0
0
SUMA
51
62
43
36
KOBIETY

Czas

31.12.2022
31.12.2021
31.12.2022
31.12.2021
wiek 18-29
5
5
0
7
wiek 30-39
7
16
9
5
wiek 40-49
2
10
2
3
wiek 50-59
2
3
2
0

0
0
0
0
SUMA
16
34
13
15
Strona | 45
Sprawozdanie Grupy OEX na temat informacji niefinansowych za 2022 rok
WWW.OEX.PL

KOBIETY

31.12.2022
31.12.2021
Okres

31.12.202
2
31.12.202
1
31.12.202
2
31.12.202
1
Liczba 

486
369
wiek 18-29
40
26
37
23
wiek 30-39
23
12
15
4


etatach
52,1%
58,3%
wiek 40-49
10
8
5
2
wiek 50-59
3
0
1
1


zatrudnionych na etatach
47,9%
41,7%

0
0
1
0
SUMA
76
46
59
30

zatrudnionych na umowach na czas


zatrudnionych na etatach
23,5%
28,5%
KOBIETY


z grupy wiekowej 18-29


odeszli, zatrudnionych na etatach
54,1%
50,1%
Czas

31.12.202
2
31.12.202
1
31.12.202
2
31.12.202
1
wiek 18-29
78
72
74
33

z grupy wiekowej 30-50


odeszli zatrudnionych na etatach
43,6%
47,7%
wiek 30-39
26
26
33
29
wiek 40-49
8
9
17
13

z grupy wiekowej 50+


odeszli zatrudnionych na etatach
2,3%
2,2%
wiek 50-59
1
2
0
4

0
0
0
0
SUMA
113
109
124
79
KOBIETY

Czas

31.12.202
2
31.12.202
1
31.12.202
2
31.12.202
1
wiek 18-29
20
17
14
14
wiek 30-39
33
30
30
26
wiek 40-49
8
12
4
5
wiek 50-59
3
1
1
0

0
0
1
0
SUMA
64
60
50
45
33,8 proc. (,  do liczby
22) wobec 27,8 proc w 2021 roku.
Strona | 46
Sprawozdanie Grupy OEX na temat informacji niefinansowych za 2022 rok
WWW.OEX.PL

Liczba zatrudnionych w Grupie OEX na podstawie um 22 roku 4 386 wobec 4 731
1 roku, co stanowi spadek o 7,3 proc.
KOBIETY

31.12.2022
31.12.2021
31.12.2022
31.12.2021
31.12.2022
31.12.2021

zatrudnionych na umowach
cywilno-prawnych
4 386
4 731
wiek 18-
29
1 823
1 806
1 103
1 326
wiek 30-
39
303
358
363
460

zatrudnionych na umowach
cywilno-prawnych
58,0%
54,3%
wiek 40-
49
251
242
253
265
wiek 50-
59
109
101
94
79

zatrudnionych na umowach
cywilno-rawnych
42,0%
45,7%

60
64
27
30
SUMA
2 546
2 571
1 840
2 160

cywilno-  eCommerce services. Powodem takiej sytuacji jest terminowy i
Zatrudnienie w outsourcingu nie stanowi zna.


        2   10     
      1   214    07 dni w
2021roku).                

             



       22    
i
prawa 

10

na niebezpieczne warunki pracy, nie

10 
zatrudnionych na etat.
ZERO
Strona | 47
Sprawozdanie Grupy OEX na temat informacji niefinansowych za 2022 rok
WWW.OEX.PL
ia
             
specjal
     
pandemii  do online 
eRecruiter do  
Employer Branding
badania candidate experience
serwisy rekrutacyjne
aktywna komunikacja na portalach typu gowork




Onboarding i Offboarding
             
oraz
kodeksu etyki, welcome pac
W 2022 
komunikowanie zmiany personalnej oraz transfer wiedzy.
Promowanie postaw pracowniczych
           
          jalne
 :
     oraz najlepszymi wynikami
 na corocznych konferencjach
     
dobre wyniki


spotkania integracyjne
      



prezenty okol

Wolontariat
                


             
zrealizowane w 2022 
W Grupie OEX promowane są takie wartości jak nastawienie na współpracę, dążenie do osiągania celu i pokonywanie własnych rekordów. Jedną z
inicjatyw, kontynuowanych od kilku lat jest wspieranie sportowych pasji pracowników Grupy.
Strona | 48
Sprawozdanie Grupy OEX na temat informacji niefinansowych za 2022 rok
WWW.OEX.PL

             



 


gospodarstwie) 














W 2022 kolejnej  P
w dziale komunikacji korporacyjnej Grupy OEX.
P

od 2016 roku.
Strona | 49
Sprawozdanie Grupy OEX na temat informacji niefinansowych za 2022 rok
WWW.OEX.PL

K        
wydawnictwa oraz newslettery  z Grupy OEX posiada Intranet lub inne systemy do komunikacji z pracownikami.
             Pracownicy w momencie

       

   OEX Day,

nym
i compliance 
innymi z kierunkami rozwoju, nowymi inicjatywami oraz podsumowaniem
strategicznym.

konfe.





oraz 
stosowanych w Grupie OEX polityk,

,
           
,
budowania ,
wspierania zmian i rozwoju organizacji.
W 2022 


ji.
              
, a






              
             
Strona | 50
Sprawozdanie Grupy OEX na temat informacji niefinansowych za 2022 rok
WWW.OEX.PL
go
rodzaju inicjatywy charytatywne.
Grupa OEX nie posiada sformalizowanej polityki 

W 2022 153,3 tys.  
innymi fundacje TVN i Nasza Fundacja W&W. w kwocie 50 

W 2022 

2 ROKU:

Grupa OEX od wielu 
Polski. W 2022 

OE

1% Wielka Sprawa
W 2022             

Pomoc dla Ukrainy po wybuchu wojny
            
          
         
pracownikom z Uk
bliskich w tym trudnym okresie. 

ten
Fulfilio. OEX SA
       
Fulfilio.
        Fulfilio i innych
lokalizacjach   


za , 

nalezieniu pracy osobom z Ukrainy.
         oje wsparcie technologiczne oraz
organizacyjne       
Ukrainy.
Strona | 51
Sprawozdanie Grupy OEX na temat informacji niefinansowych za 2022 rok
WWW.OEX.PL
Z okazji Dnia Babci i Dziadka pracownicy OEX Cursor S.A. 
osoby starsze. Biegacze i spacerowicze  
lub przebieg.
.
 przygotowanie Dziecka w
.
Cykliczne akcje oddawania krwi w punktach krwiodawstwa oraz mobilnym punkcie poboru krwi.
Strona | 52
Sprawozdanie Grupy OEX na temat informacji niefinansowych za 2022 rok
WWW.OEX.PL
Governance
Governancead Korporacyjny
Strona | 53
Sprawozdanie Grupy OEX na temat informacji niefinansowych za 2022 rok
WWW.OEX.PL

www.oex.pl W 2022 roku nie przeprowadzono
szkole
ZAGADNIENIA:
     
korupcja, mobbing, molestowanie,







danych,



W 2022 
POLITYKI 
1.Polityka antymobbingowa
2.Polityka antykorupcyjna
3.Polityka rekrutacji










Strona | 54
Sprawozdanie Grupy OEX na temat informacji niefinansowych za 2022 rok
WWW.OEX.PL
o promocji zatrudnienia.
:

 




wynagrodzenie naliczane 
                

             
finansowych.




 
2022 roku 
OEX 48 proc., 19 proc w 2021 roku
W 2022 roku podobnie jak w roku poprzednim 
 w liczbie zatrudnionych .

              wych
to


ynarodowy Pakt Praw Obywatelskich i Politycznych,





wyko


Strona | 55
Sprawozdanie Grupy OEX na temat informacji niefinansowych za 2022 rok
WWW.OEX.PL
           
  Fulfilio    


 




jak te           

akcje odwetowe, 

na dedykowany adres mailowy,




              


W 2022 

W 2022 roku nie prowadzono post
             
idowanego
sprawozdania finansowego.


ze 

            
 
Grupy obe gospodarczych i ich
e.
W 2020 roku  ocenia funkcjonowanie systemu
  jej   Grupy.
Strona | 56
Sprawozdanie Grupy OEX na temat informacji niefinansowych za 2022 rok
WWW.OEX.PL
Audyt Wwykonuje swoje zadania z zachowaniem zasad obiektywizmu i Nie  
podczas planowania, przeprowadzania, oceny oraz   swojej pracy. N   
w tworzenie i gromadzenia danych
ani w real
      ymi Standardami    
wydanymi p.

poprzez:
1. 
2.  w Grupie oraz Komitetu Audytu.
dokonuje oceny obszar  Grupy OEX oraz proces  innych funkcji
ych :
ci ci 
przestrzegania ytycznych,
ci i ci 
a 
charakteru sobu ich wykonywania 
W ramach swoich prac   identyfikuje i ocenia potencja    oraz
  . P   audytowych s ne raporty. Przynajmniej raz w roku
        w poprzednim okresie sprawozdawczym. Ponadto, w ramach
odpowiada za monitorowanie i raportowanie stanu wykonania rekomendacji.
ny   
innym tego typu
jest brak konego.


yko
 W 2019
       W roku 2022 i w latach poprzednich w Grupie nie zanotowano

22 roku takie umowy nie




Polityki Zakupow i Kodeks Dostawcy
    
: 
 
Strona | 57
Sprawozdanie Grupy OEX na temat informacji niefinansowych za 2022 rok
WWW.OEX.PL
-

           
dostawca potwierdza:
- postpowanie zgodne z przepisami prawa,
- ,
- przestrzeganie praw pracowniczych,
- zakaz pracy przymusowej,
- zakaz zatrudniania dzieci,
- zakaz dyskryminacji,
- ,
- zakaz korupcji,
- ,
- ch pracowni.
APLIKACJA BLUEBUY

               


w i prowadzenie ocen dostawcy.

-  ,
-  automatyzacja i digitalizacja procesu umo
,
- ,
- optymali ,
- .
Pod koniec 2022 ce Fulfilio. ystemu
, Pro People i OEX Cursor.
KLUCZOWE OBSZARY

    
ocesu.




     
wszyscy pracownicy Grupy OEX ucz

Polityka antykorupcyjna jest komunikowana pracownikom, kontrahentom oraz wszelkim podmiotom z otoczenia biznesowego i

tej polityki w codziennej pracy.
Strona | 58
Sprawozdanie Grupy OEX na temat informacji niefinansowych za 2022 rok
WWW.OEX.PL


rowych, handlowych i magazynowych




2 k
postanowienia

   Fulfilio            
zatrudnienia nieletnich oraz pos    

wiata, w tym z Chin.


           prasowych bez zgody klienta, etycznie
ze
     22            
 

               
ne spotkania z inwestorami i analitykami. OEX SA organizuje spotkania wynikowe grupowe i indywidualne.

              u
ym             
opublikowanym wraz z Raportem Rocznym.
W 2022 roku 
Strona | 59
Sprawozdanie Grupy OEX na temat informacji niefinansowych za 2022 rok
WWW.OEX.PL


STR.
G.1.
Opis modelu biznesowego i strategicznych kierunków rozwoju
G.1.1.
Opis przyjętej strategii rozwoju z uwzględnieniem aspektów społecznych i środowiskowych
4-6
G.1.2.
Charakterystyka przyjętego modelu biznesowego, włączając w to opis łańcucha dostaw, ze szczególnym uwzględnieniem opisu oddziaływania społecznego
i środowiskowego
6
G.2.
Ład zarządczy
G.2.1.
Opis struktury zarządczej, zawierający informację o tym czy i jak uwzględnione zostało podejście do zarządzania aspektami niefinansowymi (społecznymi,
środowiskowymi), jak wygląda system zarządzania ryzykiem i audytu wewnętrznego,
13
G.2.2.
Wykaz certyfikowanych systemów zarządzania (np. ISO 9001, ISO 14001, OHSAS 18001, itd.)
55
G.2.3.
Opis systemu kontroli wewnętrznej, ze wskazaniem monitorowania społecznych i środowiskowych aspektów działalności.
55
G.3.
Zarządzanie ryzykiem społecznym i środowiskowym
G.3.1.
Opis podejścia do zarządzania ryzykiem i uwzględnienia w nim aspektów społecznych i środowiskowych
9
G.3.2.
Lista zidentyfikowanych ryzyk społecznych lub środowiskowych wraz z ich krótką charakterystyką
10
G.4.
Zarządzanie etyką
G.4.1.
Wskazanie czy organizacja posiada formalny Kodeks Etyki lub równoważny dokument odpowiadający na potrzeby organizacji.
56
G.4.2.
Liczba audytów etycznych zrealizowanych u dostawców, liczba audytów zakończonych identyfikacją nieprawidłowości.
56
G.4.3.
Liczba audytów etycznych zrealizowanych w organizacji na żądanie jej odbiorców, liczba audytów zakończonych identyfikacją nieprawidłowości.
56
G.4.4.
Liczba dostawców, którzy podpisali Kartę Etyki / zobowiązanie do przestrzegania standardów etycznych organizacji.
G.4.5.
Liczba zgłaszanych skarg potencjalnych naruszeń standardów etycznych (jeśli to możliwe w podziale na zgłoszenia pochodzące z wewnątrz /z zewnątrz
organizacji).
56
G.4.6.
Liczba przeprowadzonych szkoleń w obszarze etycznym, liczba osób w nich uczestniczących.
56
G.4.7.
Odsetek (%) umów z kontrahentami, w których znalazła się klauzula odnosząca się do etyki (w ujęciu wartościowym).
G.4.8.
Uwzględnienie zasad etyki w polityce kredytowej banków [dotyczy sektora finansowego].
Wybrane obszary związane ze środowiskiem i taksonomia
22
E.1.
Oddziaływanie bezpośrednie i pośrednie: surowce i materiały
E.1.1.
Rodzaj i ilość (np. wg wagi, objętości) wykorzystanego surowca/materiału (z ewentualnym wskazaniem tych ze źródeł odnawialnych / z recyclingu /
posiadających certyfikaty zrównoważonego rozwoju).
E.1.2.
Zużycie kluczowego surowca/materiału na jednostkę produktu lub przychodu przychodu (dla poszczególnych kategorii surowców/materiałów)
E.2.
Oddziaływanie bezpośrednie i pośrednie: paliwa i energia
E.2.1.
Całkowite zużycie energii w GJ wg. głównych źródeł jej pozyskania
E.2.2.
% energii pochodzącej z odnawialnych źródeł energii (OZE) (energia wodna, energia z biomasy, energia wiatrowa, fotowoltanika, energia geotermalna)
E.2.3.
Zużycie energii na jednostkę produktu lub przychodu.
E.3.
Oddziaływanie bezpośrednie i pośrednie: woda
E.3.1.
Całkowite zużycie wody w m
3
(tam gdzie to zasadne, wg źródła).
E.3.2.
Wolumen wody odzyskiwanej i ponownie wykorzystywanej.
E.3.3.
Zużycie wody na jednostkę produktu lub przychodu.
E.4.
Oddziaływanie bezpośrednie i pośrednie: bioróżnorodność
E.4.1.
Lista i krótka charakterystyka terenów cennych przyrodniczo w sąsiedztwie /sferze oddziaływania przedsiębiorstwa (ze wskazaniem charakteru
oddziaływania przedsiębiorstwa na te tereny i siedliska cennej fauny i flory)
E.4.2.
Wskazanie typu i częstotliwości prowadzonego monitoringu przyrodniczego.
E.4.3.
Opis ewentualnych potwierdzonych straty środowiskowych będących skutkiem działania przedsiębiorstwa.
E.4.4.
Opis ewentualnych działań mających na celu monitorowanie stanu środowiska oraz zapobieganie/ograniczanie/rekompensowanie środowisku naturalnemu
negatywnych skutków oddziaływania przedsiębiorstwa
E.5.
Oddziaływanie bezpośrednie i pośrednie: emisje do atmosfery
E.5.1.
Masa emitowanych do atmosfery gazów cieplarnianych
E.5.2.
Masa pozostałych substancji emitowanych do atmosfery według rodzaju (np. SOx, NOx, PM10, PM2.5)
E.5.3.
Emisja gazów cieplarnianych na jednostkę produktu lub przychodu.
E.5.4.
Emisja pozostałych substancji na jednostkę produktu lub przychodu
E.6.
Oddziaływanie bezpośrednie i pośrednie: odpady i ścieki
E.6.1.
Całkowita masa odpadów w podziale na niebezpieczne i inne niż niebezpieczne z wyszczególnieniem istotnych ich kategorii.
E.6.2.
Całkowita masa odpadów w podziale wg metody zagospodarowania.
E.6.3.
Całkowity wolumen odprowadzanych ścieków ze wskazaniem podziału wg metody oczyszczenia.
E.6.4.
Emisja odpadów na jednostkę produktu lub przychodu.
E.6.5.
Emisja ścieków na jednostkę produktu lub przychodu
E.7.
Pozostałe aspekty bezpośredniego i pośredniego oddziaływania na środowisko
E.7.1.
Opis pozostałych istotnych rodzajów zanieczyszczeń środowiska emitowanych przez działalność operacyjną spółki (wraz z mierzalnymi miarami, jeśli to
możliwe).
E.7.2.
Lista awarii ze skutkiem środowiskowym i ewentualnych skażeń, do których doszło w okresie sprawozdawczym (wraz z opisem ich charakteru).
E.7.3.
Lista potencjalnych naruszeń przepisów ochrony środowiska, w związku z którymi wszczęte zostały postępowania administracyjne.
E.7.4.
Całkowita kwota prawomocnych kar nałożonych w związku z naruszeniem przepisów ochrony środowiska.
E.7.5.
Odsetek (%) umów z kontrahentami, w których znalazła się klauzula odnosząca się do poszanowania środowiska naturalnego (w ujęciu wartościowym).
E.7.6.
Liczba audytów pod kątem przestrzegania przepisów ochrony środowiska u podwykonawców.
E.8.
Rozszerzona odpowiedzialność środowiskowa: produkty i usługi
E.8.1.
Uwzględnienie ochrony środowiska w polityce kredytowej/pożyczkowej oraz inwestycyjnej [dotyczy sektora finansowego].
E.8.2.
Przychody z produktów lub usług, opracowanych z uwzględnieniem kryteriów środowiskowych jako % całkowitych przychodów. [dotyczy sektorów:
przemysł; usługi].
E.8.3.
Wartość udzielonych kredytów z wcześniejszą oceną ryzyka środowiskowego / wartość portfela ubezpieczeń z wcześniejszą oceną ryzyka środowiskowego
[dotyczy sektora: finanse].
S.1.
Korzystanie z pomocy publicznej i zlecenia publiczne
S.1.1.
Wartość pomocy publicznej uzyskanej od państwa (wsparcie finansowe i ekwiwalenty dotacji).
S.1.2.
Wartość przychodów pochodzących z zamówień publicznych i % udział w całości przychodów.
S.2.
Poziom zatrudnienia i poziom wynagrodzeń
S.2.1.
Liczba pracowników w etatach wg typu umowy o pracę (wg. wieku i płci) na koniec okresu sprawozdawczego.
42
S.2.2.
Liczba pracowników w etatach nowozatrudnionych wg typu umowy o pracę (wg. wieku i płci).
43
S.2.3.
Liczba pracowników w etatach, którzy odeszli z pracy w raportowanym okresie (wg. wieku i płci).
44
S.2.4.
Liczba osób zatrudnionych na umowy cywilnoprawne wg typu umowy o pracę (wg. wieku i płci) na koniec okresu sprawozdawczego, liczba zawartych umów
cywilno-prawnych z osobami fizycznymi w raportowanym okresie, liczba zakończonych umów cywilno-prawnych z osobami fizycznymi w raportowanym
okresie.
46
Strona | 60
Sprawozdanie Grupy OEX na temat informacji niefinansowych za 2022 rok
WWW.OEX.PL
S.2.5.
Liczba pracowników zatrudnionych w outsourcingu.
46
S.2.6.
Liczba pracowników niepełnosprawnych oraz ich % udział w ogóle zatrudnionych .
42
S.2.7.
Przeciętne wynagrodzenie pracowników zatrudnionych na umowy o pracę.
S.2.8.
Liczba oraz przeciętne wynagrodzenie obcokrajowców świadczących pracę na rzecz przedsiębiorstwa i pod jego nadzorem (niezależnie czy są
pracownikami własnymi, czy podmiotów trzecich, którym zlecana jest praca), pochodzących z krajów znajdujących się w gorszej od Polski sytuacji
ekonomicznej lub krajów w których uprawdopodobnione jest łamane praw człowieka wg kraju pochodzenia (np. Białoruś, Ukraina, Rosja, Bułgaria,
Rumunia, Mołdawia, Wietnam, Filipiny, Korea Północna, Chiny).
S.2.9.
Stosunek przeciętnego wynagrodzenia brutto kobiet do przeciętnego wynagrodzenia brutto mężczyzn w poszczególnych kategoriach zaszeregowania /
grupach pracowniczych (np. dyrektorzy, kierownicy, pozostali pracownicy).
S.2.10.
Stosunek przeciętnego wynagrodzenia członków zarządu do najniższego uposażenia w przedsiębiorstwie (w przeliczeniu na pełen etat).
S.2.11.
Przeciętne wynagrodzenie osób współpracujących w oparciu o umowy cywilnoprawne i świadczących uslugi na terenie przedsiębiorstwa.
S.2.12.
Przeciętne wynagrodzenie pracowników zatrudnionych w outsourcingu i wykonujących pracę na terenie przedsiębiorstwa.
S.2.13.
Łączna wysokość rocznych składek na PFRON.
46
S.2.14.
Odsetek kobiet, które po urodzeniu dziecka i powrocie do pracy, zrezygnowały z pracy w ciągu 12 m-cy od powrotu do pracy.
54
S.2.15.
Informacja na temat dodatkowych świadczeń pozapłacowych dostępnych dla pracowników (np. dodatkowe ubezpieczenie, pakiety medyczne, pracowniczy
program emerytalny, akcjonariat pracowniczy, karty uprawniające do korzystania z obiektów sportowych, pożyczki mieszkaniowe).
48
S.3.
Relacje ze stroną pracowniczą i wolność zrzeszania
S.3.1.
Liczba działających w spółce związków zawodowych ogółem (reprezentatywnych i pozostałych)
S.3.2.
Odsetek (%) pracowników należących do związków zawodowych (tzw. współczynnik uzwiązkowienia).
S.3.3.
Liczba akcji strajkowych w ostatnim roku oraz szacunkowy wpływ na wyniki przedsiębiorstwa z tym związane (w przypadku, w którym odnotowano strajki,
należy opisać ich przyczynę, formę, czas trwania oraz poczynione ustalenia).
49
S.3.4.
Informacja, czy w zakładzie funkcjonuje procedura zgłaszania skarg i nieprawidłowości („hot line") i na jakiej podstawie (np. odpowiedniej polityki). Jeśli tak,
jaka jest liczba skarg związanych z obszarem praktyk zatrudnienia, które zostały zgłoszone, rozpatrzone i rozwiązane (ile skarg zostało zaraportowanych, a
ile rozstrzygniętych w omawianym okresie).
55
S.3.5.
Informacja, czy w zakładzie pracy powołano radę pracowników – a w przypadku innych przedstawicieli niż rada pracowników i związki zawodowe, czy tacy
przedstawiciele pracowników zostali powołani w drodze wyborów, w których mogli uczestniczyć wszyscy pracownicy.
49
S.3.6.
Informacja o tym, czy, a jeśli tak, to w jaki sposób oraz z jakimi rezultatami, spółka prowadzi udokumentowany dialog, w formie cyklicznych,
sformalizowanych spotkań, mających na celu omówienie wzajemnych oczekiwań oraz charakter najczęściej podnoszonych kwestii i sposobu
ustosunkowania się do nich przez władze spółki
49
S.4.
Bezpieczeństwo i higiena pracy (BHP)
S.4.1.
Liczba wypadków przy pracy wśród pracowników / wśród pracowników podwykonawców pracujących na terenie zakładu.
46
S.4.2.
Wskaźnik częstości wypadków (wypadki przy pracy na 1000 zatrudnionych).
46
S.4.3.
Liczba wypadków śmiertelnych wśród pracowników / wśród pracowników podwykonawców pracujących na terenie zakładu.
46
S.4.4.
Łączna liczba dni niezdolności do pracy wśród pracowników spowodowanej wypadkami.
46
S.4.5.
Wskaźnik ciężkości wypadków (ilość dni niezdolności/1 wypadek).
46
S.4.6.
Liczba stwierdzonych przypadków chorób zawodowych.
46
S.4.7.
Liczba pracowników pracujących w warunkach przekroczenia najwyższych dopuszczalnych stężeń (NDS) lub najwyższych dopuszczalnych natężeń (NDN).
46
S.4.8.
Wykaz najczęstszych przyczyn wypadków przy pracy, kategorii pracy / czynności wykonywanych przez poszkodowanego w chwili wypadku, rodzajów
urazów.
46
S.4.9.
Opis stopnia zaangażowania związków zawodowych (jeżeli funkcjonują) w obszarze BHP (np. czy został powołany Społeczny Inspektor Pracy, jak sprawują
kontrole nad przestrzeganiem przepisów BHP).
S.4.10.
Odsetek (%) umów z kontrahentami, w których znalazła się klauzula odnosząca się do BHP (w ujęciu wartościowym).
S.4.11.
Liczba audytów pod kątem przestrzegania zasad BHP u podwykonawców.
S.5.
Rozwój i edukacja
S.5.1.
Średnia liczba godzin szkoleniowych (lub dni szkoleniowych) na pracownika (wg płci i kategorii pracowników) – dotyczy szkoleń organizowanych przez
pracodawcę.
S.5.2.
Liczba pracowników podnoszących kwalifikacje zawodowe, którym przysługują określone uprawnienia z tego tytułu w stosunku do pracodawcy (np. urlopy
szkoleniowe), ze wskazaniem liczby pracowników, którym pracodawca współfinansuje lub finansuje podnoszenie kwalifikacji zawodowych
S.6.
Zarządzanie różnorodnością
S.6.1.
Informacja, czy u pracodawcy została wdrożona polityka antymobbingowa i polityka antydyskryminacyjna.
53
S.6.2.
Liczba zgłoszonych przypadków dyskryminacji, mobbingu, molestowania seksualnego itp.
53
S.6.3.
Liczba potwierdzonych przypadków dyskryminacji, mobbingu, molestowania seksualnego itp.
53
S.6.4.
Liczba audytów pod kątem przeciwdziałania dyskryminacji u podwykonawców.
53
S.7.
Prawa człowieka
S.7.1.
Liczba zgłoszonych przypadków łamania praw człowieka, w tym u podwykonawców.
S.7.2.
Liczba potwierdzonych przypadków łamania praw człowieka, w tym u podwykonawców.
S.7.3.
Odsetek (%) umów z kontrahentami, w których znalazła się klauzula odnosząca się do praw człowieka (w ujęciu wartościowym).
S.7.4.
Liczba audytów pod kątem przestrzegania praw człowieka u podwykonawców.
S.7.5.
Uwzględnienie praw człowieka w polityce kredytowej banków [dotyczy sektora finansowego].
S.7.6.
Opis zagrożeń dla praw człowieka oraz przypadków łamania praw człowieka poza łańcuchem dostaw (np. wykorzystywanie produktów lub usług
świadczonych przez przedsiębiorstwo przez osoby lub podmioty w sposób zagrażający naruszeniem praw człowieka innych osób).
55
S.8.
Praca dzieci i praca przymusowa
55
S.8.1.
Liczba zgłoszonych przypadków pracy dzieci lub pracy przymusowej (w tym u podwykonawców).
S.8.2.
Lliczba potwierdzonych przypadków pracy dzieci lub pracy przymusowej (w tym u podwykonawców).
S.8.3.
Odsetek (%) umów z kontrahentami, w których znalazła się klauzula odnosząca się do praw człowieka z uwzględnieniem zakazu pracy dzieci lub pracy
przymusowej (w ujęciu wartościowym).
S.8.4.
Liczba audytów pod kątem poszanowania praw człowieka u podwykonawców w zakresie przeciwdziałania pracy dzieci i pracy przymusowej.
S.9.
Społeczności lokalne i zaangażowanie społeczne
S.9.1.
Opis ewentualnych uciążliwości jakie może odczuwać lokalna społeczność w związku z prowadzeniem działalności operacyjnej prze spółkę , itp.
50
S.9.2.
Liczba skarg zgłoszonych przez społeczność lokalną, ich tematyka oraz działania spółki w odpowiedzi na nie.
50
S.9.3.
Opis polityki i kierunków zaangażowania społecznego spółki oraz zrealizowane działania prospołeczne, w tym te na rzecz lokalnej społeczności, w której
prowadzona jest działalność.
S.9.4.
Całkowita kwota darowizn na cele społeczne w okresie sprawozdawczym (ze wskazaniem największych obdarowanych).
50
S.9.5.
Całkowita kwota wydatkowana na sponsoring (ze wskazaniem największych sponsorowanych partnerów).
50
S.9.6.
Całkowita liczba godzin przepracowanych przez pracowników-wolontariuszy oraz liczba wolontariuszy, w ramach programu wolontariatu (o ile taki istnieje)
S.10.
Przeciwdziałanie korupcji
S.10.1.
Obszary biznesowe potencjalnie narażone na zachowania korupcyjne.
56
S.10.2.
Liczba zgłoszonych przypadków zachowań noszących znamiona korupcji.
56
S.10.3.
Liczba potwierdzonych przypadków korupcji.
56
S.11.
Bezpieczeństwo produktów i konsumentów
S.11.1.
Liczba przypadków naruszenia procedur dotyczących bezpieczeństwa produktów i usług.
S.11.2.
Postępowania administracyjne prowadzone przeciwko spółce (np. przez UOKiK) oraz wartość finansowa kar za niezgodność z prawem i regulacjami w
kwestiach związanych z bezpieczeństwem klientów.
56
S.12.
Komunikacja marketingowa
S.12.1.
Liczba przypadków niezgodności z regulacjami i dobrowolnymi kodeksami dotyczącymi komunikacji marketingowej (w tym reklamy, promocji, sponsoringu).
58
S.12.2.
Postępowania administracyjne prowadzone przeciwko spółce przez UOKiK oraz wartość finansowa kar za niezgodność z prawem i regulacjami w kwestiach
związanych z rzetelnością i etyką komunikacji marketingowej.
58
S.13.
Ochrona prywatności
S.13.1.
Liczba zdarzeń dotyczących wycieku lub nieuprawnionego wykorzystania danych osobowych (klientów, pracowników).
55
S.13.2.
Postępowania administracyjne prowadzone przeciwko spółce (np. przez GIODO) oraz wartość finansowa kar za niezgodność z prawem i regulacjami w
kwestiach związanych z ochroną danych osobowych.
55
S.14.
Oznakowanie produktów
S.14.1.
Liczba przypadków niezgodności związanych z niewłaściwym oznakowanie produktu.
Strona | 61
Sprawozdanie Grupy OEX na temat informacji niefinansowych za 2022 rok
WWW.OEX.PL
S.14.2.
Postępowania administracyjne prowadzone przeciwko spółce, np. przez UOKiK, oraz wartość finansowa kar związanych z niewłaściwym oznakowaniem
produktu.
58