Sprawozdanie Grupy OEX na temat informacji niefinansowych za 2022 rok
Liczba pracowników zatrudnionych w outsourcingu.
Liczba pracowników niepełnosprawnych oraz ich % udział w ogóle zatrudnionych .
Przeciętne wynagrodzenie pracowników zatrudnionych na umowy o pracę.
Liczba oraz przeciętne wynagrodzenie obcokrajowców świadczących pracę na rzecz przedsiębiorstwa i pod jego nadzorem (niezależnie czy są
pracownikami własnymi, czy podmiotów trzecich, którym zlecana jest praca), pochodzących z krajów znajdujących się w gorszej od Polski sytuacji
ekonomicznej lub krajów w których uprawdopodobnione jest łamane praw człowieka wg kraju pochodzenia (np. Białoruś, Ukraina, Rosja, Bułgaria,
Rumunia, Mołdawia, Wietnam, Filipiny, Korea Północna, Chiny).
Stosunek przeciętnego wynagrodzenia brutto kobiet do przeciętnego wynagrodzenia brutto mężczyzn w poszczególnych kategoriach zaszeregowania /
grupach pracowniczych (np. dyrektorzy, kierownicy, pozostali pracownicy).
Stosunek przeciętnego wynagrodzenia członków zarządu do najniższego uposażenia w przedsiębiorstwie (w przeliczeniu na pełen etat).
Przeciętne wynagrodzenie osób współpracujących w oparciu o umowy cywilnoprawne i świadczących uslugi na terenie przedsiębiorstwa.
Przeciętne wynagrodzenie pracowników zatrudnionych w outsourcingu i wykonujących pracę na terenie przedsiębiorstwa.
Łączna wysokość rocznych składek na PFRON.
Odsetek kobiet, które po urodzeniu dziecka i powrocie do pracy, zrezygnowały z pracy w ciągu 12 m-cy od powrotu do pracy.
Informacja na temat dodatkowych świadczeń pozapłacowych dostępnych dla pracowników (np. dodatkowe ubezpieczenie, pakiety medyczne, pracowniczy
program emerytalny, akcjonariat pracowniczy, karty uprawniające do korzystania z obiektów sportowych, pożyczki mieszkaniowe).
Relacje ze stroną pracowniczą i wolność zrzeszania
Liczba działających w spółce związków zawodowych ogółem (reprezentatywnych i pozostałych)
Odsetek (%) pracowników należących do związków zawodowych (tzw. współczynnik uzwiązkowienia).
Liczba akcji strajkowych w ostatnim roku oraz szacunkowy wpływ na wyniki przedsiębiorstwa z tym związane (w przypadku, w którym odnotowano strajki,
należy opisać ich przyczynę, formę, czas trwania oraz poczynione ustalenia).
Informacja, czy w zakładzie funkcjonuje procedura zgłaszania skarg i nieprawidłowości („hot line") i na jakiej podstawie (np. odpowiedniej polityki). Jeśli tak,
jaka jest liczba skarg związanych z obszarem praktyk zatrudnienia, które zostały zgłoszone, rozpatrzone i rozwiązane (ile skarg zostało zaraportowanych, a
ile rozstrzygniętych w omawianym okresie).
Informacja, czy w zakładzie pracy powołano radę pracowników – a w przypadku innych przedstawicieli niż rada pracowników i związki zawodowe, czy tacy
przedstawiciele pracowników zostali powołani w drodze wyborów, w których mogli uczestniczyć wszyscy pracownicy.
Informacja o tym, czy, a jeśli tak, to w jaki sposób oraz z jakimi rezultatami, spółka prowadzi udokumentowany dialog, w formie cyklicznych,
sformalizowanych spotkań, mających na celu omówienie wzajemnych oczekiwań oraz charakter najczęściej podnoszonych kwestii i sposobu
ustosunkowania się do nich przez władze spółki
Bezpieczeństwo i higiena pracy (BHP)
Liczba wypadków przy pracy wśród pracowników / wśród pracowników podwykonawców pracujących na terenie zakładu.
Wskaźnik częstości wypadków (wypadki przy pracy na 1000 zatrudnionych).
Liczba wypadków śmiertelnych wśród pracowników / wśród pracowników podwykonawców pracujących na terenie zakładu.
Łączna liczba dni niezdolności do pracy wśród pracowników spowodowanej wypadkami.
Wskaźnik ciężkości wypadków (ilość dni niezdolności/1 wypadek).
Liczba stwierdzonych przypadków chorób zawodowych.
Liczba pracowników pracujących w warunkach przekroczenia najwyższych dopuszczalnych stężeń (NDS) lub najwyższych dopuszczalnych natężeń (NDN).
Wykaz najczęstszych przyczyn wypadków przy pracy, kategorii pracy / czynności wykonywanych przez poszkodowanego w chwili wypadku, rodzajów
urazów.
Opis stopnia zaangażowania związków zawodowych (jeżeli funkcjonują) w obszarze BHP (np. czy został powołany Społeczny Inspektor Pracy, jak sprawują
kontrole nad przestrzeganiem przepisów BHP).
Odsetek (%) umów z kontrahentami, w których znalazła się klauzula odnosząca się do BHP (w ujęciu wartościowym).
Liczba audytów pod kątem przestrzegania zasad BHP u podwykonawców.
Średnia liczba godzin szkoleniowych (lub dni szkoleniowych) na pracownika (wg płci i kategorii pracowników) – dotyczy szkoleń organizowanych przez
pracodawcę.
Liczba pracowników podnoszących kwalifikacje zawodowe, którym przysługują określone uprawnienia z tego tytułu w stosunku do pracodawcy (np. urlopy
szkoleniowe), ze wskazaniem liczby pracowników, którym pracodawca współfinansuje lub finansuje podnoszenie kwalifikacji zawodowych
Zarządzanie różnorodnością
Informacja, czy u pracodawcy została wdrożona polityka antymobbingowa i polityka antydyskryminacyjna.
Liczba zgłoszonych przypadków dyskryminacji, mobbingu, molestowania seksualnego itp.
Liczba potwierdzonych przypadków dyskryminacji, mobbingu, molestowania seksualnego itp.
Liczba audytów pod kątem przeciwdziałania dyskryminacji u podwykonawców.
Liczba zgłoszonych przypadków łamania praw człowieka, w tym u podwykonawców.
Liczba potwierdzonych przypadków łamania praw człowieka, w tym u podwykonawców.
Odsetek (%) umów z kontrahentami, w których znalazła się klauzula odnosząca się do praw człowieka (w ujęciu wartościowym).
Liczba audytów pod kątem przestrzegania praw człowieka u podwykonawców.
Uwzględnienie praw człowieka w polityce kredytowej banków [dotyczy sektora finansowego].
Opis zagrożeń dla praw człowieka oraz przypadków łamania praw człowieka poza łańcuchem dostaw (np. wykorzystywanie produktów lub usług
świadczonych przez przedsiębiorstwo przez osoby lub podmioty w sposób zagrażający naruszeniem praw człowieka innych osób).
Praca dzieci i praca przymusowa
Liczba zgłoszonych przypadków pracy dzieci lub pracy przymusowej (w tym u podwykonawców).
Lliczba potwierdzonych przypadków pracy dzieci lub pracy przymusowej (w tym u podwykonawców).
Odsetek (%) umów z kontrahentami, w których znalazła się klauzula odnosząca się do praw człowieka z uwzględnieniem zakazu pracy dzieci lub pracy
przymusowej (w ujęciu wartościowym).
Liczba audytów pod kątem poszanowania praw człowieka u podwykonawców w zakresie przeciwdziałania pracy dzieci i pracy przymusowej.
Społeczności lokalne i zaangażowanie społeczne
Opis ewentualnych uciążliwości jakie może odczuwać lokalna społeczność w związku z prowadzeniem działalności operacyjnej prze spółkę , itp.
Liczba skarg zgłoszonych przez społeczność lokalną, ich tematyka oraz działania spółki w odpowiedzi na nie.
Opis polityki i kierunków zaangażowania społecznego spółki oraz zrealizowane działania prospołeczne, w tym te na rzecz lokalnej społeczności, w której
prowadzona jest działalność.
Całkowita kwota darowizn na cele społeczne w okresie sprawozdawczym (ze wskazaniem największych obdarowanych).
Całkowita kwota wydatkowana na sponsoring (ze wskazaniem największych sponsorowanych partnerów).
Całkowita liczba godzin przepracowanych przez pracowników-wolontariuszy oraz liczba wolontariuszy, w ramach programu wolontariatu (o ile taki istnieje)
Przeciwdziałanie korupcji
Obszary biznesowe potencjalnie narażone na zachowania korupcyjne.
Liczba zgłoszonych przypadków zachowań noszących znamiona korupcji.
Liczba potwierdzonych przypadków korupcji.
Bezpieczeństwo produktów i konsumentów
Liczba przypadków naruszenia procedur dotyczących bezpieczeństwa produktów i usług.
Postępowania administracyjne prowadzone przeciwko spółce (np. przez UOKiK) oraz wartość finansowa kar za niezgodność z prawem i regulacjami w
kwestiach związanych z bezpieczeństwem klientów.
Liczba przypadków niezgodności z regulacjami i dobrowolnymi kodeksami dotyczącymi komunikacji marketingowej (w tym reklamy, promocji, sponsoringu).
Postępowania administracyjne prowadzone przeciwko spółce przez UOKiK oraz wartość finansowa kar za niezgodność z prawem i regulacjami w kwestiach
związanych z rzetelnością i etyką komunikacji marketingowej.
Liczba zdarzeń dotyczących wycieku lub nieuprawnionego wykorzystania danych osobowych (klientów, pracowników).
Postępowania administracyjne prowadzone przeciwko spółce (np. przez GIODO) oraz wartość finansowa kar za niezgodność z prawem i regulacjami w
kwestiach związanych z ochroną danych osobowych.
Liczba przypadków niezgodności związanych z niewłaściwym oznakowanie produktu.