Komentarz Spółki: Spółka podejmuje regularnie wiele działań i inicjatyw w wyżej wymienionym zakresie, o
których informuje inwestorów m.in. w corocznym raporcie z informacji niefinansowych. Spółka nie ogłosiła
jednak formalnej strategii biznesowej dotyczącej tego obszaru swojej działalności. W przypadku ogłoszenia
strategii na kolejne lata Spółka rozważy ujęcie w strategii biznesowej wyżej wskazanej tematyki.
• Zasada 1.4. – W celu zapewnienia należytej komunikacji z interesariuszami, w zakresie przyjętej strategii
biznesowej spółka zamieszcza na swojej stronie internetowej informacje na temat założeń posiadanej
strategii, mierzalnych celów, w tym zwłaszcza celów długoterminowych, planowanych działań oraz
postępów w jej realizacji, określonych za pomocą mierników, finansowych i niefinansowych.
Komentarz spółki: Spółka nie ogłosiła formalnej strategii biznesowej. Spółka regularnie prowadzi wiele
działań w zakresie ESG, ale nie posiada obecnie strategii dotyczącej ESG, która zawierałaby kompleksowe
ujęcie tej tematyki. W przypadku ogłoszenia strategii biznesowej na kolejne lata, spółka rozważy ujęcie w
niej tematyki ESG. Informacje w zakresie ESG Spółka zawiera w Sprawozdaniu z informacji niefinansowych.
• Zasada 1.4.1 – Informacje na temat strategii w obszarze ESG powinny m.in. objaśniać, w jaki sposób w
procesach decyzyjnych w spółce i podmiotach z jej grupy uwzględniane są kwestie związane ze zmianą
klimatu, wskazując na wynikające z tego ryzyka;
Komentarz spółki: Spółka nie ogłosiła formalnej strategii biznesowej. Spółka regularnie prowadzi wiele
działań w zakresie ESG, ale nie posiada obecnie strategii dotyczącej ESG, która zawierałaby kompleksowe
ujęcie tej tematyki. W przypadku ogłoszenia strategii biznesowej na kolejne lata, spółka rozważy ujęcie w
niej tematyki ESG, w tym kwestii odnoszących się do zmian klimatu. Informacje w zakresie ESG Spółka
zawiera w Sprawozdaniu z informacji niefinansowych.
• Zasada 1.4.2 – Informacje na temat strategii w obszarze ESG powinny m.in. przedstawiać wartość
wskaźnika równości wynagrodzeń wypłacanych jej pracownikom, obliczanego jako procentowa różnica
pomiędzy średnim miesięcznym wynagrodzeniem (z uwzględnieniem premii, nagród i innych dodatków)
kobiet i mężczyzn za ostatni rok, oraz przedstawiać informacje o działaniach podjętych w celu likwidacji
ewentualnych nierówności w tym zakresie, wraz z prezentacją ryzyk z tym związanych oraz horyzontem
czasowym, w którym planowane jest doprowadzenie do równości.
Komentarz spółki: Spółka nie ogłosiła formalnej strategii biznesowej, która zawierałaby kompleksowe ujęcie
tematyki dotyczącej równości wynagrodzeń wypłacanych pracownikom, niemniej jednak w przypadku
ogłoszenia strategii biznesowej na kolejne lata rozważy ujęcie w niej wyżej wskazanej tematyki
• Zasada 2.1 – Spółka powinna posiadać politykę różnorodności wobec zarządu oraz rady nadzorczej, przyjętą
odpowiednio przez radę nadzorczą lub walne zgromadzenie. Polityka różnorodności określa cele i kryteria
różnorodności m.in. w takich obszarach jak płeć, kierunek wykształcenia, specjalistyczna wiedza, wiek oraz
doświadczenie zawodowe, a także wskazuje termin i sposób monitorowania realizacji tych celów. W zakresie
zróżnicowania pod względem płci warunkiem zapewnienia różnorodności organów spółki jest udział
mniejszości w danym organie na poziomie nie niższym niż 30%.
Komentarz spółki: Spółka nie posiada polityki różnorodności wobec Członków Zarządu i Rady Nadzorczej,
gdyż w doborze Członków głównymi kryteriami są wykształcenie, kompetencje, specjalistyczna wiedza,
doświadczenie, umiejętności miękkie oraz cechy osobowościowe, w tym dopasowanie do kultury organizacji,
które to cechy nie mają w ocenie Spółki żadnego związku ze wskazanymi wyżej kryteriami. Spółka podejmuje
działania zapobiegające wszelkim przejawom dyskryminacji, mobbingowi, molestowaniu i w tym celu
wdrożyła politykę przeciwdziałającą tym zjawiskom. Grupa wdrożyła również Politykę rekrutacyjną
zapewniającą transparentność prowadzonych procesów rekrutacyjnych i przeciwdziałającą dyskryminacji.