Sprawozdanie Grupy OEX na temat informacji niefinansowych za 2023 rok
Strona | 48
Dialog z pracownikami i komunikacja wewnętrzna
Komunikacja wewnętrzna obejmuje kwartalnie wydawany magazyn pracowników Grupy OEX, mailingi,
kanały social media i inne wydawnictwa oraz newslettery wewnętrzne. Spółki z Grupy OEX posiadają
Intranet lub inne systemy do komunikacji z pracownikami.
Zasady zgłaszania skarg, naruszeń i innych wniosków zostały opisane w części poświęconej etyce.
Pracownicy w momencie rozpoczęcia pracy są informowani o najważniejszych zasadach komunikacji
wewnętrznej, m.in. do jakich osób mogą się zwrócić w przypadku pytań, przy czym pierwszym kontaktem
jest bezpośredni przełożony lub pracownik działu kadr.
Ważną inicjatywą są organizowane spotkania kadry kierowniczej OEX Day, które obejmują Zarząd OEX SA,
Zarządy spółek zależnych oraz dyrektorów i osoby zarządzające w Grupie obszarami komunikacji, HR,
finansów, prawnym i compliance. Podczas spotkań poruszane są ważne kwestie związane między innymi z
kierunkami rozwoju, nowymi inicjatywami oraz podsumowaniem strategicznym.
Grupa OEX prowadzi dwa programy wsparcia biznesowego skierowane do menedżerów średniego i
wysokiego szczebla zajmujących się sprzedażą i marketingiem. Pierwszy program to OEX Exchange
dedykowany dla menedżerów sprzedaży spółek z Grupy OEX i nastawiony na wymianę informacji i
podnoszenie wiedzy o produktach i usługach poszczególnych spółek Grupy. Drugi program to OEX
Marketing Centre of Excellence obejmujący menedżerów zajmujących się marketingiem w Grupie OEX.
Celem tego programu jest wymiana wiedzy oraz podnoszenie kompetencji kadry zajmującej się
marketingiem na bazie najlepszych i najskuteczniejszych praktyk stosowanych w Grupie OEX. Oba programy
obejmują cykliczne spotkania, osobiście i zdalnie, warsztaty i szkolenia.
Spółki z Grupy OEX organizują również własne spotkania, najczęściej w formie konferencji podsumowującej
dokonania w ciągu roku oraz mające na celu wyróżnienie i nagrodzenie pracowników.
W 2022 roku, podobnie jak w roku ubiegłym w spółkach Grupy OEX nie miały miejsca akcje strajkowe. W
spółkach z Grupy OEX są powoływane Rady Pracowników zgodnie z przepisami Ustawy z dnia 7 kwietnia
2006 roku o informowaniu pracowników i przeprowadzaniu z nimi konsultacji.
CELE KOMUNIKACJI WEWNĘTRZNEJ
● budowanie marki, tożsamości i kultury organizacyjnej Grupy OEX opartej na wspólnych
wartościach;
● budowanie przyjaznego, atrakcyjnego i wiarygodnego miejsca pracy, gdzie każdy pracownik ma
dostęp do niezbędnych informacji dotyczących:
○ wykonywanej działalności spółki i grupy kapitałowej,
○ systemów wynagradzania i motywowania pracowników oraz współpracowników,
○ stosowanych w Grupie OEX polityk,
○ dostarczanie przejrzystej i zrozumiałej informacji niezbędnej do wykonywania obowiązków
zawodowych i funkcjonowania w organizacji wszystkich interesariuszy wewnętrznych,
○ minimalizowanie ryzyk oraz zapobieganie sytuacjom kryzysowym, które mogą być skutkiem
niewłaściwie prowadzonej komunikacji wewnętrznej,
○ budowania lojalności, identyfikacji z Grupą OEX i jej celami oraz motywowanie i
angażowanie pracowników,