Aktualności


Divante opublikowało raport e-Commerce Trends 2016-2017

Divante
25 stycznia 2017

Raport eCommerce Trends jest cykliczną publikacją przygotowywaną przez Divante od 3 lat. Opracowanie podsumowuje najpopularniejsze trendy technologiczne i biznesowe wśród firm eCommerce w 2016 oraz kierunki rozwoju w roku 2017 i kolejnych latach.

Raport wskazujący trendy na 2017 rok obejmował badanie 60 dyrektorów i menedżerów eCommerce z firm z Europy Zachodniej. Podstawą badania był kwestionariusz wielokrotnego wyboru, w którym respondenci odpowiedzieli na szereg pytań dotyczących obecnych i prognozowanych trendów na rynku eCommerce. Część badawcza została poszerzona o ważne informacje z rynku eCommerce.

Rynek mobile jest kluczowy

Mobile było najczęściej wymienianym rozwiązaniem wskazywanym jako inwestycja technologiczna w 2016 roku. Rosnąca popularność mCommerce sprawia także, że uwidaczniają się kolejne trendy w tworzeniu sklepów internetowych, m.in. „mobile first” – czyli przygotowywanie w pierwszej kolejności wersji mobilnej sklepu internetowego czy zaadaptowanie przez sklepy internetowe charakterystycznego dla aplikacji mobilnych stylu material design. Duże znaczenie będą miały także Social Commerce (handel w mediach społecznościowych), jak również Conversational Commerce (wykorzystanie przez marki do komunikacji sprzedażowej popularnych komunikatorów, jak Facebook Messenger czy WhatsApp).

Rok botów

Raport wskazuje na rosnące znaczenie sztucznej inteligencji. Z jednej strony obserwujemy coraz większą popularność zastosowania botów w kanałach komunikacji z klientem (komunikatory/czaty), z drugiej strony, sukces odnoszą takie urządzenia jak Google Home czy Amazon Echo.

Odpowiadając na potrzeby klientów

Zmiany obejmą także systemy logistyczne. Według raportu bloga Information Age, ponad 60% klientów wymaga, aby zamówione produkty były dostarczone tego samego dnia, natomiast 82% chce kupować produkty online i odebrać w sklepie. Dodatkowo 45% chce, aby zakupione produkty bezpośrednio w sklepie były dostarczone do domu lub pracy. Jednak pomimo wzrostu możliwości dostawy w tym samym dniu zaobserwowanego w 2016 roku, mniej niż połowa sprzedawców oferowała takie warunki dostawy.

Według Divante, w nowym roku, oT (Internet of Things) i Big Data będą wspomagać doświadczenia klientów na przykład optymalizując czas dostawy i sieci logistyczne.

Przedsiębiorstwa odnoszące największe sukcesy

Divante prognozuje także, które firmy będą rozszerzały swój udział w rynku platform eCommerce. Pierwsza trójka to WooCommerce, Magento – dzięki jej wydaniu Magento 2 – i Prestashop. Inne firmy, które zanotują wzrost w 2017 roku to: Demandware, który jest teraz częścią Salesforce i agresywnie pozyskuje klientów oraz OroCommerce – nowa, szybko rozwijająca się platforma eCommerce B2B.

Pobierz Raport Trends 2016-2017 od Divante.


Masz pytania?

Małgorzata Fischer
malgorzata.fischer@oex.pl
+48 663 500 200