Małgorzata Fischer
malgorzata.fischer@oex.pl
+48 663 500 200
We wrześniu 2018 roku Eurocash Dystrybucja uruchomił platformę eurocash.pl, przeznaczoną dla niezależnych sklepów spożywczych. Spółka Divante we współpracy z firmą Uxeria odpowiadała za obszar user experience oraz stronę graficzną projektu.
Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych oraz wsparciem marketingowym dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają niemal 15 tysięcy niezależnych sklepów, działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep czy Gama.
Do Grupy należy również Eurocash Dystrybucja, w ofercie której znajduje się ok. 11 tysięcy produktów. Jednostka współpracuje z blisko 600 dostawcami, obsługując rocznie prawie 20 tys. sklepów.
W ramach projektu budowy platformy eurocash.pl spółka Divante wraz z firmą Uxeria zaprojektowała strategię user experience oraz proces wdrożenia nowych użytkowników, także dla wersji mobilnej systemu. Celem działań było przede wszystkim zapewnienie płynności procesów, przyspieszenie obsługi i efektywna prezentacja funkcjonalności platformy.
Projekt poprzedziły warsztaty z zespołem klienta, które obejmowały między innymi analizę oczekiwań końcowego użytkownika oraz analizę ilościową danych o użytkownikach. Następnym etapem było zaprojektowanie przez Divante i Uxeria, we współpracy z zespołem odpowiedzialnym za projekt po stronie Eurocash, nowej architektury informacji oraz funkcjonalności serwisu. Prace obejmowały również stworzenie grafiki serwisu oraz zaprojektowanie aplikacji mobilnej. W celu ułatwienia późniejszych implementacji i zmian została stworzona szczegółowa specyfikacja projektu.
Projekt jest prawdziwym przełomem na rynku FMCG i otwiera niezależnym detalistom nowe możliwości. Nie zamierzamy zwalniać tempa wdrażania innowacji, dzięki którym możemy wspierać naszych klientów. Planujemy uruchomienie kolejnych, nowych funkcjonalności platformy w 2019 roku – powiedział Andrzej Szałowski, dyrektor marketingu w Eurocash Dystrybucja.
Nowa platforma Eurocash charakteryzuje się przede wszystkim prostotą i łatwością nawigowania. Zastosowanie ikon ułatwia mniej doświadczonym użytkownikom korzystanie z serwisu oraz znacząco skraca czas szkolenia związanego z jego obsługą. Wersja mobilna platformy umożliwia zarządzanie sklepem oraz współpracą z dystrybutorem bezpośrednio z poziomu smartfona.
Realizacja projektu była dla nas wyzwaniem, ponieważ klienci B2B kupują często i regularnie. Ich koszyk jest dużo większy i ma wyższą wartość, niż w przypadku segmentu B2C, dlatego skoncentrowaliśmy się przede wszystkim na uproszczeniu poszczególnych procesów i ergonomii całego serwisu – powiedziała Małgorzata Rusin, Chief Sales Officer Divante.
Małgorzata Fischer
malgorzata.fischer@oex.pl
+48 663 500 200