Małgorzata Fischer
malgorzata.fischer@oex.pl
+48 663 500 200
SMYK.com to kolejny projekt z obszaru omnichannel w portfolio spółki Divante. Jednym
z podstawowych założeń serwisu było pełne wsparcie sprzedaży klienta we wszystkich kanałach i zapewnienie użytkownikom sklepu internetowego dokładnie tych samych informacji oraz możliwości, jakie dostępne są w salonach stacjonarnych.
SMYK to największa w Polsce sieć specjalistycznych sklepów z artykułami dla dzieci w wieku 0-14 lat, której historia sięga lat siedemdziesiątych ubiegłego wieku. W ramach współpracy z klientem Divante uruchomiło platformę SMYK.com opartą na technologii Magento, wzbogaconą o szereg funkcjonalności dopasowanych do specyfiki branży. Za projekt graficzny nowej wersji serwisu odpowiedzialna była agencja iCrossing.
Nowa wersja SMYK.com wychodzi naprzeciw potrzebom użytkownika końcowego – w ramach platformy stworzona została m.in. dedykowana ścieżka zakupowa, zaimplementowano również mechanizm dynamicznych kategorii. Dzięki rozbudowanemu systemowi filtrów kupujący z łatwością mogą zapoznać się z bardzo szerokim asortymentem sklepu oraz szybko odnaleźć poszukiwany produkt.
Nowy system umożliwia także wybór darmowego odbioru osobistego w salonach, poprzez możliwość płatności w sklepie internetowym i odbioru w sklepie stacjonarnym (Click&Collect). Platforma obsługuje ponadto dodatkowe, niestandardowe opcje płatności – karty rabatowe i wirtualne portfele klientów (E-wallet).
Wdrożenie było dużym wyzwaniem dla zespołów SMYK i Divante. Wszystkie prace związane
z projektowaniem i wdrożeniem platformy trwały ponad rok. Pracowaliśmy korzystając z dobrodziejstw metodyk zwinnych (Agile), co pozwoliło nie tylko zrealizować wszystkie wymagania funkcjonalne, ale także stworzyć zgrany zespół. Po stronie Divante w prace było zaangażowanych blisko 20 osób – mówi Piotr Karwatka, CTO Divante.
Serwis został zintegrowany z obecnymi w środowisku informatycznym SMYK systemami – szyną danych ESB, systemem opisu produktów (Master Data Management), systemem PIM oraz centralną bazą klientów. Przed uruchomieniem platforma przeszła szereg zaawansowanych testów – wliczając to w okresy stabilizacji i testów pre-produkcyjnych (soft-launch), kilkuetapowe testy wydajnościowe oraz testy bezpieczeństwa.
Wspólnie z Divante z sukcesem oddaliśmy do dyspozycji naszych klientów nowoczesną platformę multi-channel, co jeszcze bardziej wzmacnia naszą wiodącą pozycję na polskim rynku handlu detalicznego produktami dla dzieci – powiedział Mark Rollmann, Prezes Zarządu sieci SMYK.
W ramach współpracy ze firmą Smyk Divante odpowiada także za administrację klastrem serwerów oraz zagwarantowanie SLA platformy. Spółka zajmie się również dalszym rozwojem serwisu.
Małgorzata Fischer
malgorzata.fischer@oex.pl
+48 663 500 200