Małgorzata Fischer
malgorzata.fischer@oex.pl
+48 663 500 200
Divante z Grupy OEX przygotowało kolejną edycję cyklicznego raportu wskazującego kierunki rozwoju sektora e-commerce. Według publikacji w najbliższym branża postawi przede wszystkim na rozwiązania z obszaru Big Data i content marketingu.
Raport Divante “eCommerce trends – from 2017 to 2018” odpowiada m.in. na pytania czy powiadomienia push nadal będą cieszyć się popularnością w najbliższych latach, jaka jest przyszłość technologii opartych na wirtualnej rzeczywistości i czy PWA, czyli progresywne aplikacje webowe, będą jednym z najważniejszych trendów w 2018 roku.
Publikacja powstała w oparciu o opinie zebrane od ekspertów, managerów i specjalistów z branży eCommerce. Divante zbadało, jakich inwestycji technologicznych dokonały firmy respondentów, w co zamierzają inwestować w zbliżającym się roku oraz jakie trendy zrewolucjonizują rynek eCommerce w ciągu najbliższych pięciu lat. Pytano m.in. o takie technologie, jak: Alexa i inne interfejsy głosowe, rozwiązania wielokanałowe czy chatboty. Do najważniejszych inwestycji na najbliższe lata zaliczone zostały content marketing i Big Data.
Wyniki raportu wyraźnie wskazują, że najpopularniejszymi technologiami, w jakie inwestowano w poprzednim roku, były: cloud hosting (38%), content marketing (38%), email automation (33%), Business Intelligence (31%) i marketplace (31%). Nic nie wskazuje na to, by rozwiązania te straciły na znaczeniu w ciągu najbliższych kilku lat.
W ostatniej części raportu znaleźć można informacje poświęcone temu, jak wymienione trendy wdrażane są w największych firmach świata oraz jak można wykorzystać je w mniejszych i dopiero wchodzących na rynek firmach.
Raport Divante można pobrać na stronie: https://www.slideshare.net/divanteltd/ecommerce-trends-from-2017-to-2018-by-divante
Małgorzata Fischer
malgorzata.fischer@oex.pl
+48 663 500 200