Małgorzata Fischer
malgorzata.fischer@oex.pl
+48 663 500 200
OEX E-Business sp. z o. o. na podstawie umowy zawartej w grudniu 2017 roku nabyła mniejszościowy pakiet udziałów NextBuy sp. z o. o.
NextBuy oferuje cyfrową platformę zakupową, łączącą kupców i dostawców. Spółka działa na rynku od 2011 roku. Obecnie jest jedną z najdynamiczniej rozwijających się platform oferujących klientom rozwiązania w chmurze, które pozwalają na optymalizację zakupów. Do grona obecnych klientów NextBuy należą między innymi AXA Polska, Amica, Bakalland i Tchibo Polska.
Akwizycja jest kolejnym etapem realizacji strategii budowania kompleksowej oferty Grupy OEX w obszarze E-biznes. Do oferowanych już usług dokładamy nowoczesną technologię, która pozwoli klientom B2B optymalizować proces zakupowy w firmie i usprawniać zarządzanie wydatkami. Rozwiązanie to będziemy stosować do obsługi klientów również w naszej Grupie, co znacznie zoptymalizuje procesy związane z zarządzaniem zakupami – powiedział Artur Wojtaszek, prezes spółki OEX E-Business i członek zarządu OEX S.A. odpowiedzialny za segment E-biznes.
NextBuy jest rozwiązaniem typu cloud, zaprojektowanym w modelu SaaS, dzięki któremu wdrożenie platformy jest szybkie i mało wymagające. Użytkownik może zalogować się do platformy z przeglądarki internetowej, z każdego miejsca na świecie. NextBuy wspiera cały proces zakupowy, m.in. dostęp do bazy dostawców, aukcje elektroniczne, zapytania ofertowe i katalogi produktowe, automatyzując i usprawniając pracę działów zakupów. Wdrażanie cyfrowych technologii zakupowych daje klientom dostęp do bardziej zróżnicowanego asortymentu i dostawców, a także skraca czas obsługi procesów i formalności.
Obecnie w segmencie E-biznes Grupy OEX operują spółki OEX E-Business i Divante, które oferują klientom eCommerce usługę end2end – od stworzenia i optymalizacji e-sklepów po kompleksowe usługi logistyczne (m.in. fullfilment oraz e-delivery, czyli optymalizację transportu międzynarodowego).
NextBuy uzupełni ofertę linii biznesowej e-procurement, która oferuje zarządzanie dostawcami i procesami zakupowymi.
Na rynku polskim jest obecnie około 5 liczących się podmiotów, które oferują tego typu technologię. Narzędzie NextBuy idealnie wpisuje się w nasze potrzeby. Chcemy automatyzować dla naszych klientów zakupy i procesy związane z usługą e-procurement – dodał Artur Wojtaszek.
Środki pozyskane w wyniku transakcji NextBuy planuje przeznaczyć na rozwój technologii i funkcjonalności systemu.
Chcemy dalej rozwijać naszą technologię i proces wdrażania systemu u klienta. Planujemy rozszerzyć ofertę NextBuy o nowe moduły oraz integracje z zewnętrznymi systemami. Mamy też możliwość powiększenia naszego zespołu R&D. Spółka będzie posługiwała się logotypem OEX NextBuy. Dzięki marce OEX, która jest znana jako dostawca usług dla biznesu, mamy nadzieję umocnić naszą pozycję na rynku – powiedział Łukasz Kozicki, prezes zarządu NextBuy sp. z o. o.
Małgorzata Fischer
malgorzata.fischer@oex.pl
+48 663 500 200