Małgorzata Fischer
malgorzata.fischer@oex.pl
+48 663 500 200
Decyzja o zmianie platformy i migracji sklepu została podjęta wspólnie z klientem w odpowiedzi na rosnące oczekiwania odbiorców. Dotychczasowe rozwiązanie nie nadążało za dynamicznym rozwojem marki – zastosowana technologia zaczęła ograniczać rozwój platformy, jak i realizację kolejnych celów biznesowych Solar.
Magento to platforma o nieograniczonych możliwościach rozbudowy, dająca wiele możliwości marketingowych. Nowa technologia, jaką oferuje Magento 2.0, pozwoli nam szybko reagować na potrzeby naszych klientów, takie jak odbiór zamówień w sklepach własnych czy integracja e-sklepu z Programem Stałego Klienta – powiedziała Marta Oleszak, Menadżer Sklepu Internetowego Solar.
Nowa platforma zostanie także dostosowana do najnowszych trendów – zyska nie tylko odświeżony design, ale również będzie w pełni responsywna, czyli umożliwi swobodne korzystanie z aplikacji na smartfonach i tabletach.
Zmiana technologii pozwoli również na rozwój platformy o kolejne funkcjonalności, które ułatwią dostosowanie serwisu do wymagań biznesowych klienta oraz usprawnią zarządzanie nim poprzez bardziej użyteczny panel administracyjny.
Magento 2.0 to nowoczesna platforma, oferująca między innymi Omnichannel Order Management, hosting w chmurze i bardzo elastyczne podejście do budowy e-commerce. Nie dziwi mnie, że szybko zyskuje popularność. Cieszę się, że po certyfikacji naszych deweloperów w Magento 2.0 w ubiegłym roku, już dziś mamy okazję budować duże systemy oparte o nową platformę – podkreśla Tomasz Karwatka, CEO Divante.
Projekt rozpoczął się od analizy zachowań użytkowników serwisu z użyciem narzędzi Mouseflow i Google Analytics. Po etapie analitycznym powstał raport, który stał się bazą do projektowania makiet funkcjonalnych. Na ich podstawie studio projektowe Futu Creative przygotowało szatę graficzną serwisu.
Pierwszym i zarazem najtrudniejszym etapem wdrożenia jest integracja z systemem ERP po stronie klienta. W obszarze zamówień oraz produktów jest to implementacja dwustronna. Równolegle do integracji z systemem ERP Divante rozpoczęło wdrażanie konkretnych funkcjonalności po stronie aplikacji.
Divante i Solar od wielu lat współpracują na płaszczyźnie technologicznej i marketingowej. Pierwszym wspólnym projektem był sklep oparty na silniku PrestaShop, wdrożony w 2011 roku. Divante było odpowiedzialne za zaprojektowanie makiet funkcjonalnych serwisu, szaty graficznej oraz wdrożenie projektu na PrestaShop. Spółka zajmowała się także szeregiem działań związanych z rozwojem systemu, jak również marketing i aktywności związane z promocją marki.
Małgorzata Fischer
malgorzata.fischer@oex.pl
+48 663 500 200