Małgorzata Fischer
malgorzata.fischer@oex.pl
+48 663 500 200
OEX Cursor we współpracy z ShelfWise oraz ABR SESTA zaoferuje rozwiązanie, które wykorzystując technologię rozpoznawania obrazu oraz zaawansowaną analizę danych, ułatwi zwiększanie sprzedaży w kanale tradycyjnym.
Usługa umożliwi podejmowanie precyzyjnych działań pozwalających na poprawę dystrybucji i wdrożenie standardów ekspozycji w 10 tysiącach najważniejszych sklepów z tej grupy.
Proponowane przez nas rozwiązanie dostarcza producentom precyzyjne informacje, które zapewnią lepsze dopasowanie asortymentu do obecnych i potencjalnych potrzeb konsumentów. System po przetworzeniu danych pozyskanych w punkcie z półki sklepowej rekomenduje konkretne działania, takie jak wprowadzenie produktu do sprzedaży, poprawę ekspozycji produktu na półce czy modyfikacje w zarządzaniu kategorią. Dzięki punktowemu działaniu, podejmowanemu jedynie w sklepach, gdzie zidentyfikujemy potencjał do wzrostu, maksymalizujemy sprzedaż i minimalizujemy koszty – powiedział Piotr Haman, prezes OEX Cursor SA.
Platforma przetwarza dane z 10 tysięcy punktów sprzedaży detalicznej w Polsce, które pozyskiwane są cyklicznie przez sieć przedstawicieli handlowych OEX Cursor.
System przetwarza zdjęcia w interesujące nas dane praktycznie w czasie rzeczywistym. Klient może mieć informację w swoim systemie już w dniu następnym. Technologia oparta jest na sztucznej inteligencji. Jej skuteczność jest na poziomie pracy człowieka, jednak koszty pozyskania danych, zwłaszcza przy dużej skali, są zdecydowanie niższe – dodaje Konrad Szczukiewicz z ShelfWise
System powstał z myślą o dużych i średnich ogólnopolskich dostawcach z rynku FMCG. Otwiera też ciekawe możliwości małoformatowym sieciom handlowym, które mogą go wykorzystywać do wdrażania i kontroli standardów sprzedażowych i ekspozycyjnych.
Bardzo istotnym elementem rozwiązania jest analiza pozyskanych informacji i ich konfrontacja z danymi demograficznymi i innymi, które określają potencjał badanego punktu sprzedaży. Tylko zaawansowane przetworzenie danych z wielu źródeł pozwoli na przygotowanie precyzyjnych rekomendacji działań na poziomie każdego ze sklepów, które przełożą się na wzrost sprzedaży – powiedział Paweł Jurowczyk z ABR Sesta
Według twórców projektu będzie to narzędzie, które firmy FMCG będą mogły wykorzystać do komunikacji z rynkiem, wprowadzania nowych produktów i realizacji polityki marketingowej. Pozyskane dane mogą służyć do optymalizacji innych obszarów związanych z marketingiem i sprzedażą. Rozwiązanie nie tylko dostarcza dane, ale zapewnia możliwość efektywnego kontaktu z rynkiem z wykorzystaniem narzędzi nowych technologii.
Obecnie projekt przeszedł fazę testów technicznych na próbie około 1000 sklepów i spotkał się z dużym zainteresowaniem potencjalnych klientów.
Planowany start projektu to 1 kwartał 2019.
ShelfWise to firma technologiczna oferująca innowacyjne narzędzie automatyzujące pozyskiwanie informacji na temat ekspozycji produktów w sklepie i zachowania klientów za pomocą rozpoznawania obrazu. Wszystkie zestawienia aktualizowane są w czasie rzeczywistym, co pozwala natychmiast reagować na wszelkie zmiany w efektywności ułożenia produktów. ShelfWise łączy ze sobą osoby bezpośrednio wizytujące punkty sprzedaży, z tymi którzy odpowiadają za przygotowywanie i wdrażanie planów sprzedażowych.
ABR SESTA specjalizuje się w badaniach dotyczących handlu zarówno pod względem oferty sklepowej, jak i zachowań klientów. Wyniki badań Agencji pozwalają firmom handlowym na ulepszenie swoich usług, strategiczne planowanie, kontrolę oraz podnoszenie sprzedaży. ABR SESTA pomaga również w procesie monitorowania promocji oraz merchandisingu, wspierając jednocześnie działy sprzedaży, category management, trade marketingu oraz pricingu. Oferuje także prowadzenie badań konsumenckich, znajomości marki czy skuteczności reklam.
Małgorzata Fischer
malgorzata.fischer@oex.pl
+48 663 500 200